Jump to content


Photo

The scandinavian thread


  • Please log in to reply
222 replies to this topic

#141 Swede

Swede

    seems to like Carpe

  • Members
  • 73 posts
  • Location:Gothenburg - Sweden
  • TDM model: 2007

Posted 25 February 2008 - 03:53 pm

QUOTE(Spirit @ Mon 25th Feb 2008, 12:27 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Jag tänkte också köpa original först, tills jag såg vad de kostade... ohmy.gif


2800:- var väl inte så farligt...eller har jag fått fel pris?
"Little girl, next time your father says the computer is not working, tell him it's broken and to buy a Macintosh, thats a computer for idio...for mommys and daddys" - Internet Helpdesk



#142 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 25 February 2008 - 04:39 pm

QUOTE(Swede @ Mon 25th Feb 2008, 04:38 PM) <{POST_SNAPBACK}>
2800:- var väl inte så farligt...eller har jag fått fel pris?

Oxford Heater Grips koster NOK 695,- ... SEK 2800:- höres mye ut...
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#143 Spirit

Spirit

    seems to like Carpe

  • Member
  • 77 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2005

Posted 25 February 2008 - 04:46 pm

QUOTE(Swede @ Mon 25th Feb 2008, 04:38 PM) <{POST_SNAPBACK}>
2800:- var väl inte så farligt...eller har jag fått fel pris?


Du fick säkert rätt pris. Jag minns inte exakt men jag något liknande erbjudande. Väldigt dyrt tyckte jag, om man jämför med de alternativa fabrikaten som du kan få för en fjärdedel av pengarna.

TDM 900 ABS - 2005 (Diamond Black/Gold) SOLD!!

#144 Swede

Swede

    seems to like Carpe

  • Members
  • 73 posts
  • Location:Gothenburg - Sweden
  • TDM model: 2007

Posted 25 February 2008 - 08:04 pm

QUOTE(Spirit @ Mon 25th Feb 2008, 05:31 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Du fick säkert rätt pris. Jag minns inte exakt men jag något liknande erbjudande. Väldigt dyrt tyckte jag, om man jämför med de alternativa fabrikaten som du kan få för en fjärdedel av pengarna.


Måste bero på att jag är van vid "volvo-priser" efter att ha ägt en sån dyr skitbil i några år. 650:- låter som nåt man köper på Preem i mina öron. laugh.gif Har jag lagt ut 96.000:- på en motorcykel har jag nog råd med ytterligare 2800 + montering utan att det känns jobbigt. Skulle snarare kännas dumt om mitt jättebilliga handtag är halt, spricker, slutar funka efter 5 veckor osv... fast det kanske är bättre kvalitet än så?
"Little girl, next time your father says the computer is not working, tell him it's broken and to buy a Macintosh, thats a computer for idio...for mommys and daddys" - Internet Helpdesk



#145 HenkeW

HenkeW

    arrived on last train

  • Members
  • 5 posts
  • Location:Umeå in Sweden
  • TDM model: 2006

Posted 07 April 2008 - 09:04 pm

QUOTE(Swede @ Mon 25th Feb 2008, 09:49 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Måste bero på att jag är van vid "volvo-priser" efter att ha ägt en sån dyr skitbil i några år. 650:- låter som nåt man köper på Preem i mina öron. laugh.gif Har jag lagt ut 96.000:- på en motorcykel har jag nog råd med ytterligare 2800 + montering utan att det känns jobbigt. Skulle snarare kännas dumt om mitt jättebilliga handtag är halt, spricker, slutar funka efter 5 veckor osv... fast det kanske är bättre kvalitet än så?


Hej och tack för tipset om den skandinaviska tråden!
Jag är helt grön på att skriva på forum, så jag får se vart detta hamnar blink.gif
Jag har än så länge bara kört min TDM c:a 100 meter, köpte den i februari och det har ju inte varit väder i norrland ännu.
Men jag är spänd av förväntan att få testa den. Ser att de flesta här har utrustat sina cyklar med allehanda godis.
Det får väl komma allt eftersom.

TDM 900A 2006
Skräddarsydda väskhållare för Givi. GPR Titan Racing slip On. Tankpad. Centralstöd. Vista semestergas. MRA Vario Touring kåpglas.

#146 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 08 April 2008 - 10:24 am

QUOTE(HenkeW @ Mon 7th Apr 2008, 10:49 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hej och tack för tipset om den skandinaviska tråden!
Jag är helt grön på att skriva på forum, så jag får se vart detta hamnar blink.gif
Jag har än så länge bara kört min TDM c:a 100 meter, köpte den i februari och det har ju inte varit väder i norrland ännu.
Men jag är spänd av förväntan att få testa den. Ser att de flesta här har utrustat sina cyklar med allehanda godis.
Det får väl komma allt eftersom.

Velkommen til Carpe TDM cool.gif
Du vil finne mange nyttige tips og råd på disse sidene.
Det finnes også et dansk TDM forum, som du kan sjekke nærmere her...
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#147 Swede

Swede

    seems to like Carpe

  • Members
  • 73 posts
  • Location:Gothenburg - Sweden
  • TDM model: 2007

Posted 14 April 2008 - 07:57 am

Hej på er,

Ni får förlåta en nybörjare men jag har en kanske dum fråga jester2.gif och jag känner att jag måste fråga er som har samma typ av hoj. Igår var första gången jag körde den (ja, jag köpte den utan att ha kört den eftersom jag inte har körkort ännu) och allt gick fint. Vädret var underbart och det var säkert 30-40 andra ute och körde hoj också så man fick hälsa en hel del. smile.gif Min kusin kör en Triumph Bonneville från 2002 och brukar inte plocka ut den förrän i slutet på april men gjorde ett undantag för mig då han är min (enda) handledare, eftersom min andra handledare gick och bröt foten, och min intensivutbildning för A-kort börjar den 12:e maj.

I alla fall, till min fråga. Jag har bara kört en Kawasaki Z750 innan då det är den hoj som körskolan har och det var minsann skillnad på dessa två fordon. Min fråga är om det är normalt att hela styret skakar vid gaspådrag? Motorn riktigt stöter i hela hojen när man kommer ur kurvor eller rondeller, nästan så den känns som en enstånka. Är era hojar likadana? Vibrerar era styren ordenligt vid gaspådrag? Är detta normalt för en parallell-twin? Det är inte så att det rister i hela hojen utan mest i styret... hidden.gif
"Little girl, next time your father says the computer is not working, tell him it's broken and to buy a Macintosh, thats a computer for idio...for mommys and daddys" - Internet Helpdesk



#148 Swede

Swede

    seems to like Carpe

  • Members
  • 73 posts
  • Location:Gothenburg - Sweden
  • TDM model: 2007

Posted 14 April 2008 - 10:38 am

Efter lite sökande hittade jag denna tråd: http://www.carpe-tdm...p;hl=vibrations
Verkar som om det är normalt då, fast det vet jag ju inte till 100% förrän jag har kört en annan 900:a i och för sig.
"Little girl, next time your father says the computer is not working, tell him it's broken and to buy a Macintosh, thats a computer for idio...for mommys and daddys" - Internet Helpdesk



#149 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 15 April 2008 - 09:33 am

QUOTE(Swede @ Mon 14th Apr 2008, 12:23 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Efter lite sökande hittade jag denna tråd: http://www.carpe-tdm...p;hl=vibrations
Verkar som om det är normalt då, fast det vet jag ju inte till 100% förrän jag har kört en annan 900:a i och för sig.

Hei Swede!
Jeg har hatt en 850 nå i ti år men har aldri merket slike vibrasjoner i styret som du forteller om!
Det hørs ut for meg at du kjører på for lavt gear!
Du må regne med mer vibrasjon fra en 2-sylinders motor enn fra en med fire.
Det som jeg synes er så bra med en TDM er nettopp det lave nivå/stort sett frånvaron, av vibrasjoner!
Prøv med lavere gir og fortell oss hva erfaringen ble!
Jandreas drinks.gif



#150 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 15 April 2008 - 09:43 am

Hej på er,

Ni får förlåta en nybörjare men jag har en kanske dum fråga jester2.gif



Hei Swede!
Det er ingen dumme spørsmå men fantastisk mange dumme svar!! smile.gif
Jandreas drinks.gif

#151 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 15 April 2008 - 07:39 pm

QUOTE(Jandreas @ Tue 15th Apr 2008, 11:28 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Hej på er,

Ni får förlåta en nybörjare men jag har en kanske dum fråga jester2.gif
Hei Swede!
Det er ingen dumme spørsmå men fantastisk mange dumme svar!! smile.gif
Jandreas drinks.gif

Second that! wink.gif Helt enig!!
Men nå begynner jeg å bli lei av vinter og snø. Senest i dag har det snødd rimelig mye her hvor jeg bor ca. 450 m.o.h. ... dry.gif

TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#152 Spirit

Spirit

    seems to like Carpe

  • Member
  • 77 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2005

Posted 16 April 2008 - 05:56 pm

QUOTE(Swede @ Mon 14th Apr 2008, 09:42 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Hej på er,

Ni får förlåta en nybörjare men jag har en kanske dum fråga jester2.gif och jag känner att jag måste fråga er som har samma typ av hoj. Igår var första gången jag körde den (ja, jag köpte den utan att ha kört den eftersom jag inte har körkort ännu) och allt gick fint. Vädret var underbart och det var säkert 30-40 andra ute och körde hoj också så man fick hälsa en hel del. smile.gif Min kusin kör en Triumph Bonneville från 2002 och brukar inte plocka ut den förrän i slutet på april men gjorde ett undantag för mig då han är min (enda) handledare, eftersom min andra handledare gick och bröt foten, och min intensivutbildning för A-kort börjar den 12:e maj.

I alla fall, till min fråga. Jag har bara kört en Kawasaki Z750 innan då det är den hoj som körskolan har och det var minsann skillnad på dessa två fordon. Min fråga är om det är normalt att hela styret skakar vid gaspådrag? Motorn riktigt stöter i hela hojen när man kommer ur kurvor eller rondeller, nästan så den känns som en enstånka. Är era hojar likadana? Vibrerar era styren ordenligt vid gaspådrag? Är detta normalt för en parallell-twin? Det är inte så att det rister i hela hojen utan mest i styret... hidden.gif


Det är onekligen viss skillnad i motorkaraktär mellan en Z750 och en TDM. På lågt varv vibrerar den hårt, precis som de flesta twinnar. Det är inte onormalt, det är tvärtom mer en regel. Både en TDM-motor och en V-twin vibrerar mer än en vanlig parallelltwin. Jodå, du läste rätt och jag skrev rätt. TDM är visserligen en parallelltwin, men en ovanlig sådan. Den har nämligen 270 graders vinkel på vevaxeln för att efterlikna just en V-twin i karaktär och ljud.

Att du upplever detta så markant, som du beskriver, i styret och så vidare kan bero på att du är (förlåt) just nybörjare. Allt blir ju mer påtagligt då liksom. En radfyra vibrerar också men på ett helt annat sätt, där är det istället högfrekventa vibrationer högre upp i registret. Sedan en aspekt till... din hoj var väl sprillans ny? De brukar gå bättre när de rullat lite. Och ytterligare en grej är faktiskt att TDM inte är direkt känd för att vara smidig vid gaspådrag/avslag. Det rycker gärna en hel del, men man lär sig att köra den mjukt så småningom.

Och så får vi se hur länge det dröjer innan du gör modifikationen med luftburken som det talas mycket om här i forumet. Jag och många med mig har gjort det och upplever förbättrad motorkaraktär i den lägre delen av registret (mellan 3000-4000 varv). Men det finns också de som anser det vara placebo och en del till och med upplever en försämring.

Givetvis en disclaimer här också, jag har ingen aning om ifall det är fel på just ditt exemplar. Är du fortfarande osäker så bör du ju låta någon kika på den. Eller också provköra någon annan TDM om du får möjlighet.

Edited by Spirit, 16 April 2008 - 06:25 pm.

TDM 900 ABS - 2005 (Diamond Black/Gold) SOLD!!

#153 Swede

Swede

    seems to like Carpe

  • Members
  • 73 posts
  • Location:Gothenburg - Sweden
  • TDM model: 2007

Posted 17 April 2008 - 06:43 am

QUOTE(Spirit @ Wed 16th Apr 2008, 07:41 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Det är onekligen viss skillnad i motorkaraktär mellan en Z750 och en TDM. På lågt varv vibrerar den hårt, precis som de flesta twinnar. Det är inte onormalt, det är tvärtom mer en regel. Både en TDM-motor och en V-twin vibrerar mer än en vanlig parallelltwin. Jodå, du läste rätt och jag skrev rätt. TDM är visserligen en parallelltwin, men en ovanlig sådan. Den har nämligen 270 graders vinkel på vevaxeln för att efterlikna just en V-twin i karaktär och ljud.

Att du upplever detta så markant, som du beskriver, i styret och så vidare kan bero på att du är (förlåt) just nybörjare. Allt blir ju mer påtagligt då liksom. En radfyra vibrerar också men på ett helt annat sätt, där är det istället högfrekventa vibrationer högre upp i registret. Sedan en aspekt till... din hoj var väl sprillans ny? De brukar gå bättre när de rullat lite. Och ytterligare en grej är faktiskt att TDM inte är direkt känd för att vara smidig vid gaspådrag/avslag. Det rycker gärna en hel del, men man lär sig att köra den mjukt så småningom.

Och så får vi se hur länge det dröjer innan du gör modifikationen med luftburken som det talas mycket om här i forumet. Jag och många med mig har gjort det och upplever förbättrad motorkaraktär i den lägre delen av registret (mellan 3000-4000 varv). Men det finns också de som anser det vara placebo och en del till och med upplever en försämring.

Givetvis en disclaimer här också, jag har ingen aning om ifall det är fel på just ditt exemplar. Är du fortfarande osäker så bör du ju låta någon kika på den. Eller också provköra någon annan TDM om du får möjlighet.


Tack Spirit!

Jag har ju läst om de där 270 graders förskjutning osv men begrep nog inte hur stor skillnad det var i verkligheten. Precis som du säger är jag nybörjare och grönare än st patricks day så då känns det extra skönt att bli tagen på allvar och få sina fåniga funderingar ventilerade. Min hoj är helt ny ja, har lagt mäktiga 9,6 mil på den hittils. laugh.gif Misstänker också att den blir lite mildare när den är inkörd. Jag får återkomma när jag har kört mer med den och lärt känna den. Så är det ju alltid med nya fordon, det tar ett tag innan man börjar lita på dem.
"Little girl, next time your father says the computer is not working, tell him it's broken and to buy a Macintosh, thats a computer for idio...for mommys and daddys" - Internet Helpdesk



#154 Spirit

Spirit

    seems to like Carpe

  • Member
  • 77 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2005

Posted 18 April 2008 - 07:19 am

QUOTE(Swede @ Thu 17th Apr 2008, 08:28 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Precis som du säger är jag nybörjare och grönare än st patricks day så då känns det extra skönt att bli tagen på allvar och få sina fåniga funderingar ventilerade.


Är man nybörjare så är ju inga frågor fåniga. Alla har ju varit nybörjare någon gång, men vissa glömmer det väldigt fort och ger istället fåniga svar. Det kallas visst arrogans. smile.gif



TDM 900 ABS - 2005 (Diamond Black/Gold) SOLD!!

#155 Swede

Swede

    seems to like Carpe

  • Members
  • 73 posts
  • Location:Gothenburg - Sweden
  • TDM model: 2007

Posted 18 April 2008 - 09:30 am

QUOTE(Spirit @ Fri 18th Apr 2008, 09:04 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Är man nybörjare så är ju inga frågor fåniga. Alla har ju varit nybörjare någon gång, men vissa glömmer det väldigt fort och ger istället fåniga svar. Det kallas visst arrogans. smile.gif



Igår var jag ute på min andra lite längre runda och precis som du sa, när man har kört den ett tag lär man sig att köra den mjukare. Jag upplevde inte alls så mycket vibrationer denna gång då jag försökte hålla den på lägre växlar och dra längre innan uppväxling. Då den körs in just nu vill jag ju inte varva den mer än 4600 rpm så det blev en hel del pillande med växelspaken. blush.gif När det gäller lådan är den väldigt smidig och förlåtande. Med nya stövlar och ingen speciell känsla vid tårna kan det vara besvärligt att hitta rätt, men växlarna trillar som om hojen kände på sig hur jag vill ha det. Mycket bättre än Kawasakins låda. Nu känner jag i alla fall att jag börjar bli mer van vid hojen, 30 mil hittils och jag har fått ett helt nytt flyt i körningen. Tack för feedbacken, jag värdesätter den. good.gif
"Little girl, next time your father says the computer is not working, tell him it's broken and to buy a Macintosh, thats a computer for idio...for mommys and daddys" - Internet Helpdesk



#156 HenkeW

HenkeW

    arrived on last train

  • Members
  • 5 posts
  • Location:Umeå in Sweden
  • TDM model: 2006

Posted 20 April 2008 - 06:11 pm

QUOTE(Swede @ Fri 18th Apr 2008, 11:15 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Igår var jag ute på min andra lite längre runda och precis som du sa, när man har kört den ett tag lär man sig att köra den mjukare. Jag upplevde inte alls så mycket vibrationer denna gång då jag försökte hålla den på lägre växlar och dra längre innan uppväxling. Då den körs in just nu vill jag ju inte varva den mer än 4600 rpm så det blev en hel del pillande med växelspaken. blush.gif När det gäller lådan är den väldigt smidig och förlåtande. Med nya stövlar och ingen speciell känsla vid tårna kan det vara besvärligt att hitta rätt, men växlarna trillar som om hojen kände på sig hur jag vill ha det. Mycket bättre än Kawasakins låda. Nu känner jag i alla fall att jag börjar bli mer van vid hojen, 30 mil hittils och jag har fått ett helt nytt flyt i körningen. Tack för feedbacken, jag värdesätter den. good.gif


HEJ
Jag är också ny när det gäller TDM och twinnar. Har kört radtre- och fyror. Jag har med dagens körning kommit upp i den aktningsvärda körsträckan av 20 mil på denna hoj, så man får försöka hålla sig under 4000, och där kan det vibrera en del om man kommer ner mot 2000. Men går man ner ett par steg så är den betydligt mjukare i karaktären. Jag håller med om det du skriver om växellådan. Växlarna trillar lätt i läge. Jag körde Kawa innan och där var det lite hårdare tag som krävdes.
Jag "råkade" rolleyes.gif dra den upp mot 6-7000 vid ett tillfälle, och då hände det lite mera grejor, så man ser ju fram emot när inkörningsperioden är uppnådd. yahoo.gif
TDM 900A 2006
Skräddarsydda väskhållare för Givi. GPR Titan Racing slip On. Tankpad. Centralstöd. Vista semestergas. MRA Vario Touring kåpglas.

#157 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 20 April 2008 - 06:17 pm

QUOTE(AJ_Blizzard @ Tue 15th Apr 2008, 09:24 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Second that! wink.gif Helt enig!!
Men nå begynner jeg å bli lei av vinter og snø. Senest i dag har det snødd rimelig mye her hvor jeg bor ca. 450 m.o.h. ... dry.gif

Hei!
Torsdag ble det heldigvis dags for å "ta han ut" igjen og den første turen var som alltid en herlig opplevelse!
Hentet den etter vinterlagring, bytte av kjede/drev-pakke, nytt bakdekke, ny olje/filter hos Løwens i Fredrikstad.
På veien mot Halden kjørte jeg innom Høk for å sjekke ut om det var noen baik'ere der.
Og gjett om!
Sikkert minst 150 mann/sykkler der!
Det var tydelig at mange var sugne på å komme seg ut på to hjul igjen!
Også i dag har det vært mange to-hjulinger å se på veiene her i distriktet så en kan vel kanskje si at sesongen har startet.
Ihvertfall stort sett fra Trøndelagsfylka og sørover.
Mvh: Jandreas. drinks.gif

#158 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 20 April 2008 - 06:23 pm

QUOTE(Jandreas @ Sun 20th Apr 2008, 08:02 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei!
Torsdag ble det heldigvis dags for å "ta han ut" igjen og den første turen var som alltid en herlig opplevelse!
Hentet den etter vinterlagring, bytte av kjede/drev-pakke, nytt bakdekke, ny olje/filter hos Løwens i Fredrikstad.
På veien mot Halden kjørte jeg innom Høk for å sjekke ut om det var noen baik'ere der.
Og gjett om!
Sikkert minst 150 mann/sykkler der!
Det var tydelig at mange var sugne på å komme seg ut på to hjul igjen!
Også i dag har det vært mange to-hjulinger å se på veiene her i distriktet så en kan vel kanskje si at sesongen har startet.
Ihvertfall stort sett fra Trøndelagsfylka og sørover.
Mvh: Jandreas. drinks.gif

Tok ut sykker'n selv nå på onsdag og har vært på hjul siden (om enn ikke hele tiden... tongue.gif ), også i dag i det flotte vårværet!!
Denne sommer'n er spådd å bli en av tidenes beste hva gjelder været. Og det må vi vite å dra nytte av!!
Mye å se fram til, med andre ord! yahoo.gif
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#159 Spirit

Spirit

    seems to like Carpe

  • Member
  • 77 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2005

Posted 20 April 2008 - 07:47 pm

QUOTE(AJ_Blizzard @ Sun 20th Apr 2008, 08:08 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Tok ut sykker'n selv nå på onsdag og har vært på hjul siden (om enn ikke hele tiden... tongue.gif ), også i dag i det flotte vårværet!!
Denne sommer'n er spådd å bli en av tidenes beste hva gjelder været. Og det må vi vite å dra nytte av!!
Mye å se fram til, med andre ord! yahoo.gif


Idag (söndag) blev det över 20 mil, första dagen det verkligen kändes som att våren är kommen! good.gif Och vem det nu är som spått vädret så hoppas jag du har rätt! clapping.gif

TDM 900 ABS - 2005 (Diamond Black/Gold) SOLD!!

#160 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 20 April 2008 - 08:48 pm

QUOTE(Spirit @ Sun 20th Apr 2008, 09:32 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Idag (söndag) blev det över 20 mil, första dagen det verkligen kändes som att våren är kommen! good.gif Och vem det nu är som spått vädret så hoppas jag du har rätt! clapping.gif

Det blir bra vær i hele Skandinavien i sommer, skal vi tro den norske avisen Aftenposten... tongue.gif

Javisst! Våren er kommet!!! Yo-ho yahoo.gif
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...


3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users