Jump to content


Photo

Det hjelper....!


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 01 February 2007 - 02:45 pm

Hei gode Carpedians! smile.gif
Jeg fikk nettopp lokalavisa inn og noe av det aller første jeg sjekker der er hvor lenger dagen har blitt siden vintersolverv. cool.gif
Pr. idag har dagen ØKT med 1 time og 59 minutter!! banana.gif
Så vær tålmodige, sesongen nærmer seg! good.gif
Jandreas. drinks.gif

(ps: bør vel nevne at etter sommersolverv finner jeg det ikke interessant lenger.)

#2 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 01 February 2007 - 03:03 pm

QUOTE(Jandreas @ Thu 1st Feb 2007, 03:30 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei gode Carpedians! smile.gif
Jeg fikk nettopp lokalavisa inn og noe av det aller første jeg sjekker der er hvor lenger dagen har blitt siden vintersolverv. cool.gif
Pr. idag har dagen ØKT med 1 time og 59 minutter!! banana.gif
Så vær tålmodige, sesongen nærmer seg! good.gif
Jandreas. drinks.gif

(ps: bør vel nevne at etter sommersolverv finner jeg det ikke interessant lenger.)


Yoho!! yahoo.gif
Jeg kan nesten ikke vente til våren! Fikk bare kjørt ca. 2500 km. i fjor (kjøpte TDM'en i september...).
Nå står den omsorgsfullt vinterlagret hos en MC forhandler et par mil unna og har fått påmonert nye Laser Duo-Tech slipons.
Disse er jeg veldig spent på hvordan låter. Anlegget ser derimot meget bra ut. Dermed er det bare å håpe at de låter tilsvarende godt og at de også kanskje gir TDM'en enda mer dreiemoment.
Mye tyder på det om en skal stole på disse Dyno testene eksosfabrikantene gjør.

Et par slike tester fra Laser og Akrapovic viser at effektkurven, dvs. HK økningen er rimelig lik for begge merkene.
I tillegg viser dynotesten fra Akra at torque økningen er tildels voldsom. Om Laser har den samme økningen så tror jeg dette definitivt blir merkbart og morsomt tongue.gif .

Derfor ser jeg virkelig fram til første turen til våren!!
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#3 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 01 February 2007 - 11:45 pm

Hei!! Jeg monterte et LeoVince 2 til 1 anlegg for et par, tre år siden, det låt fantastisk bra!! Den låt faktisk som en Ducati!! yeahbaby.gif
I tillegg til noe bedre moment i anlegget kan du jo prøve å bytte til et drev bak med 2 tenner mer. Det har jeg gjort og jeg merker absolutt bedre drag! biggrin.gif
Du mister riktignok litt topp-hastighet og den bruker kanskje en smule mer bensin men du og du så morro det er! yahoo.gif
Jandreas. drinks.gif

#4 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 02 February 2007 - 07:08 pm

QUOTE(Jandreas @ Fri 2nd Feb 2007, 12:30 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei!! Jeg monterte et LeoVince 2 til 1 anlegg for et par, tre år siden, det låt fantastisk bra!! Den låt faktisk som en Ducati!! yeahbaby.gif
I tillegg til noe bedre moment i anlegget kan du jo prøve å bytte til et drev bak med 2 tenner mer. Det har jeg gjort og jeg merker absolutt bedre drag! biggrin.gif
Du mister riktignok litt topp-hastighet og den bruker kanskje en smule mer bensin men du og du så morro det er! yahoo.gif
Jandreas. drinks.gif



Jeg fikk bare kjørt 2 uker, og det er første sykkelen jeg selv eier. TDM'en er lagret på et møbelverksted. Da jeg skulle varme motoren for oljebytte kunne jeg ikke dy meg, jeg MÅTTE ut en tur.

Hvis noen vil gjøre en direkte sammenligning med orginalpotter så står jeg til disposisjon. Kunne godt tenke meg å sett/hørt ..(.og evt. prøvd smile.gif ) alternativer.

Ellers så samler jeg litt småtterier til den gjennom vinteren.

-div. som skal være med på tur (kjedespray, lappesaker på boks, verktøy, ledning, bensinslange osv....) - innkjøpt
-trekk (biltema)
-instruksjonsbok - vil helst ha denne digitalt, men ikke lett å finne
-håndbeskyttere - antakelig BMW sorten
-depotstøtte - vet dere om noen rimelige på østlandet?
-Framdekk - her er jeg HELT i tåka foreløpig - får en del motstridende råd her.
-Sidevesker - har GIVI wingrack med monokey toppboks,
- Personlig utstyr, først og fremst hansker og støvler, blir nok til at jeg venter til MC messa og ser etter messetilbud
- Fullt sett til madammen - noen erfaringer med 'pakketilbud' fra div. leverandører?

Takknemlig for alle råd og tips
Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#5 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 02 February 2007 - 07:27 pm

QUOTE(Galilee @ Fri 2nd Feb 2007, 07:53 PM) <{POST_SNAPBACK}>
- Fullt sett til madammen - noen erfaringer med 'pakketilbud' fra div. leverandører?

Takknemlig for alle råd og tips


Har du prøvd Cruiser.no ?
Jeg kjøpte hjelm og kjøreutstyr herfra og kvaliteten er god.
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#6 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 03 February 2007 - 03:17 pm

-Framdekk - her er jeg HELT i tåka foreløpig - får en del motstridende råd her.

- Personlig utstyr, først og fremst hansker og støvler, blir nok til at jeg venter til MC messa og ser etter messetilbud
- Fullt sett til madammen - noen erfaringer med 'pakketilbud' fra div. leverandører?

Takknemlig for alle råd og tips
[/quote]


Hei Galilee!! Ang. framdekk: Jeg har slitt ut 3 sett med Bridgestone BT 020 og var fornøyd med de. Nå har jeg på det andre settet med Metzeler ME 6 og synes de er ett hakk bedre! Både Bridgestone og Metzeler varer ca 12 - 14 hundre mil, ihvertfall for meg.
Ang. bekledning: Det ser ut som at du bor i Horten-området, da er det jo ikke så langt til svensk Svinesund, på Norby finner du "Hanssons Skin & MC-Klæder".
De har bra priser på hjelmer, støvler, hansker, skinnklær og tekstil-klær. Prisene ligger bortimot 25% under de norske pluss 8 - 9 % på kursen.
Egentlig er det vel ikke riktig av meg å foreslå å handle i Sverige, du får avgjøre selv!
Jandreas drinks.gif

#7 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 03 February 2007 - 05:02 pm

QUOTE(Jandreas @ Sat 3rd Feb 2007, 04:02 PM) <{POST_SNAPBACK}>
-Framdekk - her er jeg HELT i tåka foreløpig - får en del motstridende råd her.

- Personlig utstyr, først og fremst hansker og støvler, blir nok til at jeg venter til MC messa og ser etter messetilbud
- Fullt sett til madammen - noen erfaringer med 'pakketilbud' fra div. leverandører?

Takknemlig for alle råd og tips
Hei Galilee!! Ang. framdekk: Jeg har slitt ut 3 sett med Bridgestone BT 020 og var fornøyd med de. Nå har jeg på det andre settet med Metzeler ME 6 og synes de er ett hakk bedre! Både Bridgestone og Metzeler varer ca 12 - 14 hundre mil, ihvertfall for meg.
Ang. bekledning: Det ser ut som at du bor i Horten-området, da er det jo ikke så langt til svensk Svinesund, på Norby finner du "Hanssons Skin & MC-Klæder".
De har bra priser på hjelmer, støvler, hansker, skinnklær og tekstil-klær. Prisene ligger bortimot 25% under de norske pluss 8 - 9 % på kursen.
Egentlig er det vel ikke riktig av meg å foreslå å handle i Sverige, du får avgjøre selv!
Jandreas drinks.gif


Joa, har vært hos hanssons flere ganger. Det ser ut til at de har svært gode priser på Hallvasons. Butikken deres i Strømstad er visstnok enda større. Jeg lurte egentlig mest på disse pakkene som en del norske leverandører har. komplett utstyr til 4-5000 (inkl. hjelm). F.eks. Hof MC har sånne.

Ang. 'riktig' eller ikke å handle i Sverige. Det som hadde vært 'riktig' hadde vært at det lønnet seg å handle i Norge. Hvis det føres en politikk som oppfordrer til utenlandsturer, så drar man vel til utlandet?

Jeg for min del vurderer også å ta service på bil i Sverige.
Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#8 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 03 February 2007 - 05:15 pm

QUOTE(Galilee @ Sat 3rd Feb 2007, 05:47 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Joa, har vært hos hanssons flere ganger. Det ser ut til at de har svært gode priser på Hallvasons. Butikken deres i Strømstad er visstnok enda større. Jeg lurte egentlig mest på disse pakkene som en del norske leverandører har. komplett utstyr til 4-5000 (inkl. hjelm). F.eks. Hof MC har sånne.

Ang. 'riktig' eller ikke å handle i Sverige. Det som hadde vært 'riktig' hadde vært at det lønnet seg å handle i Norge. Hvis det føres en politikk som oppfordrer til utenlandsturer, så drar man vel til utlandet?

Jeg for min del vurderer også å ta service på bil i Sverige.


Klær, hjelmer og annet ustyr til føreren er nå én ting. Hva med deler og utstyr til MC'en?
Da jeg bestemte meg for å kjøpe slip-on eksos til TDM'en sjekket jeg først noen priser i Norge. Anlegget jeg bestemte meg for - Laser Duo-Tech - koster rett under 10.000-lappen her i landet, mens tilbudet fra England var litt over 6.600,-. Og da med alt inkludert, dvs. toll (hvor mye dette utgjør vet jeg ikke...) og portoutgifter (ganske stort beløp...).
All fortolling ble gjort av firmaet jeg kjøpte fra slik at det bare var å hente anlegget på Posten for min del.

Slike prisforskjeller gjør helt klart en forskjell.

Å kjøpe klær fra utlandet på postordre byr selvfølgelig på flere utfordringer enn om man kjøper MC dler...

Edited by AJ_Blizzard, 03 February 2007 - 09:07 pm.

TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#9 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 03 February 2007 - 08:25 pm

QUOTE(Galilee @ Sat 3rd Feb 2007, 05:47 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg for min del vurderer også å ta service på bil i Sverige.

Jeg har tatt service på bil i Sverige de siste 6-8 åra. Prisene der ligger på 2/3 eller bedre enn norske! Dessuten bor jeg bare "et steinkast" fra Sverige, ser over dit fra stuevinduene! (sjekk Google-map)
Jandreas drinks.gif


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users