Jump to content


Photo

Ny Tdm 2008 900a


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 NorwayJan

NorwayJan

    arrived on last train

  • Members
  • 4 posts
  • Location:Bergen, Norway
  • TDM model: 2008

Posted 28 February 2009 - 10:54 pm

Hei alle skandinaver.
Jeg byttet ut min XJ 600 Diversion til en helt ny TDM 900A 2008 modell med kofferter og senterstand. Turen fra forhandler her i Bergen, (Norge for uinvidde) var en fornøyelse, men under og rundt 2000rpm var den slapp og motoren protesterte høylydt hvis det ikke var 1'ste gir. Gjorde en "Air box mod" i går etter å ha lest litt på disse sidene, og forskjellen var enorm. Bunndrag og smidighet var utrolig mye bedre og ingen protester fra motoren. Dette var en av de slappeste (og mest rykkete på lave turtall) større sykler jeg har hatt før denne modden. Yamaha forhandler sa at hvis jeg ikke likte måten sykkelen oppførte seg på lave turtall så skulle de fikse det på 1000km service.... Er det "Air Box Mod" min tro? Brukte baksiden av en kulepenn og vulkaniseringstape til å få solenoiden og slangen tett. Nå er den mer slik jeg forventer at den skal være.
Jeg liker forøvrig veldig godt oversikten og kjøregleden denne sykkelen utstråler. En av de beste (den beste???) jeg har hatt. (55 år men ikke ferdig med sykkel selv om kjerringen synes det er på tide) Det har skjedd mye de siste 10-20 årene, selv på sykkelfronten, det er i alle fall sikkert. Liker ikke så godt disse nye typen digitale instrumenter, men det er sikkert en vanesak.
Kan ta noen bilder av demonteringen av deksler og hele jobben hvis det er av interesse. I så fall gi meg beskjed. Forresten så er jeg litt skuffet over at det ikke er aktivitet på disse sider på vintertid. Vi er jo på hugget selv om doningene står lagret om vinteren og venter på våren. Nå er det polering og stelletid... pluss "moddetid"
Ha en fin førvårstid.
Jan

#2 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 01 March 2009 - 11:18 am

Hey!
svarer deg i denne tråden også, jeg!

Har vært medlem her på Carpe en stund, men var nok mer aktiv før enn det jeg er nå. Dette beror også mye på at jeg styrer og steller litt med et annet forum, nemlig MCsidens Forum.
Du er selvfølgelig velkommen til å stikke innom dette forumet også good.gif

På MCsidens Forum har jeg og flere av de andre brukerne opprettet egne blogger under "Bikers Logg" og her kan du sikkert finne mange gode tips. Min blogg heter "AJ Arena" og inneholder bl.a. en del bilder fra turer kona og jeg har hatt til Lysebotn, Geiranger, Trollrally osv.

Selv har jeg montert varmeholker på min 2006 mod. TDM i tillegg til Laser Duo-Tech slipon eksospotter og Powercommander.
Her er monteringsanvisningen av varmeholkene, som ligger ute på MCsiden Forumet.

Air box moddingen gjorde jeg også etter noen få tusen kjørte km. og merket samme forskjell som den du beskriver.
Jeg plugget imidlertid slangen i den enden som går inn i innsprøytningssystemet. Trangt å komme til, men med langnebbet tang gikk det greit.

Artig med en ny norsk TDMeer på Carpe!!
Hadde vært trivelig om du også stikker innom og besøker oss på MCsiden Forumet... tongue.gif

Mvh.

AJ

TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#3 NorwayJan

NorwayJan

    arrived on last train

  • Members
  • 4 posts
  • Location:Bergen, Norway
  • TDM model: 2008

Posted 05 March 2009 - 06:14 am

QUOTE(AJ_Blizzard @ Sun 1st Mar 2009, 12:18 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hey!
svarer deg i denne tråden også, jeg!

Har vært medlem her på Carpe en stund, men var nok mer aktiv før enn det jeg er nå. Dette beror også mye på at jeg styrer og steller litt med et annet forum, nemlig MCsidens Forum.
Du er selvfølgelig velkommen til å stikke innom dette forumet også good.gif

På MCsidens Forum har jeg og flere av de andre brukerne opprettet egne blogger under "Bikers Logg" og her kan du sikkert finne mange gode tips. Min blogg heter "AJ Arena" og inneholder bl.a. en del bilder fra turer kona og jeg har hatt til Lysebotn, Geiranger, Trollrally osv.

Selv har jeg montert varmeholker på min 2006 mod. TDM i tillegg til Laser Duo-Tech slipon eksospotter og Powercommander.
Her er monteringsanvisningen av varmeholkene, som ligger ute på MCsiden Forumet.

Air box moddingen gjorde jeg også etter noen få tusen kjørte km. og merket samme forskjell som den du beskriver.
Jeg plugget imidlertid slangen i den enden som går inn i innsprøytningssystemet. Trangt å komme til, men med langnebbet tang gikk det greit.

Artig med en ny norsk TDMeer på Carpe!!
Hadde vært trivelig om du også stikker innom og besøker oss på MCsiden Forumet... tongue.gif

Mvh.

AJ

Hei igjen.
Har vært inne og sett litt på MCsiden, og meldte meg inn. Mye artig her.
Takker så mye for monteringsanvisningen på varmeholker. Dette blir nok snart montert.
Været i Bergen er bra for tiden, så jeg klarte ikke å vente, og har kjørt på jobben denne uken. Har så langt møtt en sykkel og tre mopeder :)Det er ikke mer enn 1,5 mil hver vei så jeg fryser ikke med gode klær og hette under hjelmen.
Gleder meg til våren slik at jeg kan få noen lengre turer.
Veldig fornøyd med sykkelen så langt. Liker også alle innstillingsmuligheter på dempere, bremse og tomgang. Prøver ut dempingen nå for å få den optimal for min kjørestil.
Jan

#4 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 05 March 2009 - 01:44 pm

QUOTE(NorwayJan @ Thu 5th Mar 2009, 07:14 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei igjen.
Har vært inne og sett litt på MCsiden, og meldte meg inn. Mye artig her.
Takker så mye for monteringsanvisningen på varmeholker. Dette blir nok snart montert.
Været i Bergen er bra for tiden, så jeg klarte ikke å vente, og har kjørt på jobben denne uken. Har så langt møtt en sykkel og tre mopeder :)Det er ikke mer enn 1,5 mil hver vei så jeg fryser ikke med gode klær og hette under hjelmen.
Gleder meg til våren slik at jeg kan få noen lengre turer.
Veldig fornøyd med sykkelen så langt. Liker også alle innstillingsmuligheter på dempere, bremse og tomgang. Prøver ut dempingen nå for å få den optimal for min kjørestil.
Jan

Javisst! Sykkelen er artig, den! Har ikke prøvd ut demperinnstillingene selv så mye enda, men har funnet den innstillingen som kjennes best ut. Ellers har kona og jeg vært på flere lengre turer med TDM'en og jeg må si at den også inponerer som "two-up" touringsykkel med fullt bagasjesett.

Symtec-holkene er jeg veldig fornøyd og anbefaler deg å gå for disse. Bare spør hvis du lurer på noe med disse good.gif

Ellers ønsker jeg deg selvfølgelig velkommen til MCsiden Forumet. Du har vel ikke postet noe enda, så vidt jeg kan se, men det kommer vel etter hvert, tenker jeg happy.gif
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#5 NorwayJan

NorwayJan

    arrived on last train

  • Members
  • 4 posts
  • Location:Bergen, Norway
  • TDM model: 2008

Posted 09 March 2009 - 02:25 pm

QUOTE(AJ_Blizzard @ Thu 5th Mar 2009, 02:44 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Javisst! Sykkelen er artig, den! Har ikke prøvd ut demperinnstillingene selv så mye enda, men har funnet den innstillingen som kjennes best ut. Ellers har kona og jeg vært på flere lengre turer med TDM'en og jeg må si at den også inponerer som "two-up" touringsykkel med fullt bagasjesett.

Symtec-holkene er jeg veldig fornøyd og anbefaler deg å gå for disse. Bare spør hvis du lurer på noe med disse good.gif

Ellers ønsker jeg deg selvfølgelig velkommen til MCsiden Forumet. Du har vel ikke postet noe enda, så vidt jeg kan se, men det kommer vel etter hvert, tenker jeg happy.gif

Takker så mye for tips og tilbakemelding. Har nettopp postet et spørsmål på MCsiden under pseudonymet mfajf. tongue.gif
Jan

#6 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 09 March 2009 - 08:00 pm

QUOTE(NorwayJan @ Mon 9th Mar 2009, 03:25 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Takker så mye for tips og tilbakemelding. Har nettopp postet et spørsmål på MCsiden under pseudonymet mfajf. tongue.gif
Jan

Flott!
Har svart på posten på MCsiden Forumet... tongue.gif
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users