Jump to content


Photo

The scandinavian thread


  • Please log in to reply
222 replies to this topic

#21 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 17 December 2006 - 04:40 pm

QUOTE(tomsnes @ Sun 17th Dec 2006, 12:50 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Hallo i Horten! smile.gif
Ditt innlegg kunne vært skrevet av meg selv.... Jeg har også en sølv/gul -96, fikk også kun 2 uker før den ble parkert, det er min første sykkel, og jeg traff også på første forsøk. (Tok lappen i høst)
Men ikke nok med det... Jeg trenger nytt framdekk!

Tips mottas med takk. Er til orientering 45 år gammel tobarnsfar fra Sandefjord.


Hei,
og velkommen til Carpe-TDM, får jeg vel si siden de som administrerer disse sidene ikke kan norsk smile.gif

Vedr. dekk: selv vurderer jeg Pirelli Diablo Strada (tror jeg de heter...) siden jeg har fått med meg at mange har gode erfaringer med disse. Nå er TDM'en min utstyrt med Dunlop Sportmax. Har ikke noe å utsette på disse, men mange andre TDM eiere er kritiske til disse.
Jeg kan ikke si annet et at de har fungert godt de vel 2500 km. jeg har kjørt og kommer ikke til å bytte før det er behov.
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#22 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 30 December 2006 - 10:49 am

Hei, skandinaviske TDM-ere!
Hyggelig å se at det har blitt liv i denne sida også. Det har vært så godt som ingen innlegg her nesten siden denne tråden ble åpnet!
Jeg er "Jandreas" har vært litt aktiv her siden 2002. Jeg kjører en -98 TDM 850 som jeg kjøpte i -99 som inntil da hadde vært i Yamaha Norge's eie som demo-sykkel. Da hadde den gått ca. 1000 mil, nå har den gått 12 000 mil.
Jeg tok Mc-lappen på nytt i -96, etter nesten 30 års "tørke", tok lappen først i -58, kjøpte meg en Jawa 350, kjørte et par- tre år, ble gift, fikk småbarn, o.s.v - o.s.v.
Før TDM'en kjørte jeg en XJ 600.
Som dere skjønner så har ikke TDM'en bare stått til pynt i oppkjørsla men vært i flittig bruk fra sist i April til godt ut i Oktober. Synes det fremdeles er j....g morro å kjøre mc!
Bortsett fra en tur til Danmark for tre - fire år siden kjører jeg bare i Norge og da helst på vestlandet.
Som dere da vel skjønner er jeg veldig fornøyd med TDM'en, den går like bra nå som da jeg kjøpte den!!
( men, det er klart, skulle vært morro å byttet til noe annet )
TDM'en står nå til lagring hos Løwens Yamaha i Fredrikstad, det skal justeres ventiler, kalibrere gasserne, stramme/sjekke lager i styrekrona, bytte baksving-lager, +++.
Forøvrig bor jeg i Halden og fyller 67 i dag! Har vært AFP-pensjonist i 5 år, blir "ekte" pensjonist fra i dag!
Dette får være nok for denne gang, vil passe på å ønske dere et godt nytt år, håper å få høre fra noen av dere nå utover mens vi venter "med lengsl og smerte" på neste MC-sesong!
M.v.h: Jandreas

#23 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 30 December 2006 - 09:26 pm

QUOTE(Jandreas @ Sat 30th Dec 2006, 11:34 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei, skandinaviske TDM-ere!

Forøvrig bor jeg i Halden og fyller 67 i dag! Har vært AFP-pensjonist i 5 år, blir "ekte" pensjonist fra i dag!
Dette får være nok for denne gang, vil passe på å ønske dere et godt nytt år, håper å få høre fra noen av dere nå utover mens vi venter "med lengsl og smerte" på neste MC-sesong!
M.v.h: Jandreas


Gratulerer så mye med dagen! Hyggelig å vite at folk i din alder fortsatt holder seg unge (misforstå meg rett) i din alder smile.gif
Jeg må innrømme at jeg ikke har så mange minner fra Halden, men i hvert fall et har jeg dog:
min kone leide helt overraskende en MC til meg da jeg jeg fylte 25 år (ja, hadde allerede da vært gift noen år). Det var en Suzuki 650 med kardang og det hele. Hun leide den for en uke og jeg tror jeg knapt spiste denne uka! En av turene gikk til Halden og jeg husker jeg sto parkert ved festningen der nede i ca. 10 minutter før jeg dro videre. Hadde ikke tid til å sjekke festningen eller andre ting i Halden. Her gjaldt det å utnytte tiden best mulig! Du verden, så fin uke det var!! Jeg kjørte og kjørte og kjørte enda litt til. Og Suzukiien funka aldeles utmerket selv om salen ga tresmak så det holdt laugh.gif
Sånn sett er TDM'en jeg har nå betydelig bedre!

Nåja, det er minnet jeg har fra Halden... Men det er slettes ikke utenkelig at jeg tar meg en ny tur til sommeren!
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#24 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 01 January 2007 - 09:23 pm

En litt forsinket gratulerer med dagen til deg Jandreas. good.gif
Skal si sykkelen din får god behandling. Min får nøye seg med ny olje samt pussing og gnikking på alle stedene man ikke tar seg tid til om sommeren. Vurderer også å få justert ventilene. Men det får jeg se på.
Kan ellers nevne at hadde det ike vært for at jeg bærer preg av ett godt selskap, så hadde sykkelen endt på veien i dag. Sol fra nesten klar himmel, tildels tørre veier og "varmt". Litt rastløs i dag kan man si.
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#25 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 02 January 2007 - 09:41 pm

Hællæ' guttær (betyr ellers i Norge: Hei karer ) biggrin.gif
Takk for hyggelige hilsener! Jeg tror vel ikke at min TDM får noe spesiellt godt stell men akurat i vinter ble det endel ekstra jeg ville ha gjort med den. cool.gif
Jeg pleier som regel å lagre den hjemme annenhver vinter, det eneste jeg gjør med den da er å vaske skikkelig å polere og bytte olje og o-filter.

Jeg tåler nok å se møkk på den men jeg liker best å kjøre med ren sykkel. Jeg vasker nok en gang pr. uke, ihvertfall på våren da det fremdeles kan være noe salt igjen på veiene. (samtidig som en vasker, får en jo kontrollert at allt er i orden?) rolleyes.gif
Det er faktisk endel gode mc-veier her i ditriktet, både i Østfold og i Bohuslãn. Har en spesiell favoritt-veg som jeg nok kjører et par-tre ganger i uka "just for fun". Fra Halden og ca 20 km sørover langs Iddefjorden på Rv 22. Uvanlig bra asfalt! 90 og 180 graders svinger, S-svinger, doserte og u-doserte, synlige og u-synlige svinger! good.gif
Jeg pleier å stoppe på en rasteplass ved et tjern for en fem-minutters, da er en både svett å skjelven i knea! Og så samme morroa hjemover igjen! banana.gif
Så, AJ Blizzard, du får nok ta deg en tur til Halden igjen! smile.gif
Jandreas drinks.gif

#26 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 02 January 2007 - 10:05 pm

QUOTE(Jandreas @ Tue 2nd Jan 2007, 10:26 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hællæ' guttær (betyr ellers i Norge: Hei karer ) biggrin.gif
Takk for hyggelige hilsener! Jeg tror vel ikke at min TDM får noe spesiellt godt stell men akurat i vinter ble det endel ekstra jeg ville ha gjort med den. cool.gif
Jeg pleier som regel å lagre den hjemme annenhver vinter, det eneste jeg gjør med den da er å vaske skikkelig å polere og bytte olje og o-filter.

Jeg tåler nok å se møkk på den men jeg liker best å kjøre med ren sykkel. Jeg vasker nok en gang pr. uke, ihvertfall på våren da det fremdeles kan være noe salt igjen på veiene. (samtidig som en vasker, får en jo kontrollert at allt er i orden?) rolleyes.gif
Det er faktisk endel gode mc-veier her i ditriktet, både i Østfold og i Bohuslãn. Har en spesiell favoritt-veg som jeg nok kjører et par-tre ganger i uka "just for fun". Fra Halden og ca 20 km sørover langs Iddefjorden på Rv 22. Uvanlig bra asfalt! 90 og 180 graders svinger, S-svinger, doserte og u-doserte, synlige og u-synlige svinger! good.gif
Jeg pleier å stoppe på en rasteplass ved et tjern for en fem-minutters, da er en både svett å skjelven i knea! Og så samme morroa hjemover igjen! banana.gif
Så, AJ Blizzard, du får nok ta deg en tur til Halden igjen! smile.gif
Jandreas drinks.gif


He-he...

Det blir helt sikkert noen turer nedover til våren og sommeren. Bohuslän er nok heller ikke å forakte smile.gif
Kan hende vi treffes på en av turene?
AJ
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#27 tomsnes

tomsnes

    arrived on last train

  • Member
  • 7 posts
  • Location:Sandefjord, Norway
  • TDM model: 1996

Posted 10 January 2007 - 02:42 am

QUOTE(AJ_Blizzard @ Sun 17th Dec 2006, 05:25 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei,
og velkommen til Carpe-TDM, får jeg vel si siden de som administrerer disse sidene ikke kan norsk smile.gif

Vedr. dekk: selv vurderer jeg Pirelli Diablo Strada (tror jeg de heter...) siden jeg har fått med meg at mange har gode erfaringer med disse. Nå er TDM'en min utstyrt med Dunlop Sportmax. Har ikke noe å utsette på disse, men mange andre TDM eiere er kritiske til disse.
Jeg kan ikke si annet et at de har fungert godt de vel 2500 km. jeg har kjørt og kommer ikke til å bytte før det er behov.

Hei igjen, og takk for tips ang. dekk. Siden du er en av dem som ser ut til å være kjent på forumet, lurer jeg på følgende:
Jeg går inn på min profil og skal laste opp et bilde. Da får jeg denne feilmeldingen:

Welcome to your control panel
No access permissions
Sorry, the board administrator has not enabled your permissions for this part of the control panel.

Hva gjør jeg?

Utover dette vil jeg uttrykke stor glede over vinteren så langt. Var ute å kjørte både julaften, og 2 januar. Møtte riktignok ikke mange likesinnede, men med godt og varmt utstyr ble det kjempefine turer. Håper jeg treffer noen av folkene her inne til sommeren.

Mvh. Tom i Sandefjord (Utflyttet Særping)

#28 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 10 January 2007 - 07:15 pm

QUOTE(tomsnes @ Wed 10th Jan 2007, 03:27 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei igjen, og takk for tips ang. dekk. Siden du er en av dem som ser ut til å være kjent på forumet, lurer jeg på følgende:
Jeg går inn på min profil og skal laste opp et bilde. Da får jeg denne feilmeldingen:

Welcome to your control panel
No access permissions
Sorry, the board administrator has not enabled your permissions for this part of the control panel.

Hva gjør jeg?

Utover dette vil jeg uttrykke stor glede over vinteren så langt. Var ute å kjørte både julaften, og 2 januar. Møtte riktignok ikke mange likesinnede, men med godt og varmt utstyr ble det kjempefine turer. Håper jeg treffer noen av folkene her inne til sommeren.

Mvh. Tom i Sandefjord (Utflyttet Særping)


Hey Tom!

Det du spør om er jeg usikker på, gitt...
Selv hadde jeg ikke noe problem med å legge in avataren, dvs. det bildet du ser på postingene mine.

Hvem som er administrator er jeg også usikker på, men hvis du poster en melding på forumet og legger fram problemet så er jeg sikker på at noen vet svaret.

Ellers må jeg si at jeg misunner deg litt! Kjøreforholdene her jeg bor, vel 400 m.o.h. på Østlandet nord for Oslo innbyr ikke til sjansespill på to hjul. For mye is på veiene, dessverre...

Men jeg håper vinteren fortsetter på samme måte. Nå kan vinteren like så godt forbli grønn fram til en tidlig og flott vår!

Jeg fikk bare kjørt drøye 2500 km. på min nye TDM i fjor og dauer etter å ta den fram igjen!
Derfor kan jeg godt greie meg uten en meter med snø , liksom... Totalt unødvendig siden den ikke falt i fjor, skjønner wink.gif

Kanskje vi sees til våren/sommeren? Jeg kommer til å ta meg turer både hit og dit i landet til sommeren.
FAktum er at det er mange år siden jeg har tilbrakt det meste av ferien i Norge. Med TDM'en på plass kan Norge igjen fort bli mitt første ferieland (selv om jeg fortsatt trives usedvanlig godt på Malta, hvor min fru og jeg har feriert mest de siste årene...).
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#29 Guest_E.T._*

Guest_E.T._*
  • Guests

Posted 10 January 2007 - 07:43 pm

Hi Guys, Oslo tomorrow. I don't suppose I will see many TDMs on the streets though- But I will go TDM spotting anyway!

#30 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 10 January 2007 - 08:12 pm

QUOTE(E.T. @ Wed 10th Jan 2007, 08:28 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hi Guys, Oslo tomorrow. I don't suppose I will see many TDMs on the streets though- But I will go TDM spotting anyway!


Well, I don't think you will see any tomorrow. The weather forecast says snow - first time in a while this... for some people up here, miserable winter...

As for me, I don't care much for snow, so I'm happy with the rain...

Take a trip on your steed in the summer and I'm sure you'll spot several TDM's up here smile.gif
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#31 Guest_E.T._*

Guest_E.T._*
  • Guests

Posted 10 January 2007 - 09:07 pm

QUOTE(AJ_Blizzard @ Wed 10th Jan 2007, 07:57 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Well, I don't think you will see any tomorrow. The weather forecast says snow - first time in a while this... for some people up here, miserable winter...

As for me, I don't care much for snow, so I'm happy with the rain...

Take a trip on your steed in the summer and I'm sure you'll spot several TDM's up here smile.gif


Now there's an idea!. I lived in Norway for about three months one winter in ohhh um 1980, and this will be first time back since then. But I'm straight in, one night in hotel and home again Friday afternoon :¬(

#32 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 10 January 2007 - 10:19 pm

QUOTE(E.T. @ Wed 10th Jan 2007, 09:52 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Now there's an idea!. I lived in Norway for about three months one winter in ohhh um 1980, and this will be first time back since then. But I'm straight in, one night in hotel and home again Friday afternoon :¬(


Well, why don't come back on a vacation this summer? You're welcome to visit us. We live approx. 60 kilometers north of Oslo.
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#33 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 14 January 2007 - 10:39 am

Er det noen som skal på 'full kontroll' til våren?

Bra anledning for vårens første TDM treff?
Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#34 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 14 January 2007 - 12:02 pm

Hei Galilee og alle andre! smile.gif
Disse kjørekursa som arrangeres er nyttige! Selv gjennomførte jeg SeniorMC's kjørekurs i sommer og ble en stolt innehaver av "trenings-lisens" så nå kan jeg få kjøre på SMC's kjørekveller på Rudskogen! yahoo.gif

Full Kontroll er vel et mer inngående og mer avansert kurs enn det til SMC, da tror jeg du får god kjennskap til sykkelens og dine egne kjøreegenskaper! Nyttig!! (tenk om vi kunne få bilister til å gjøre det samme!)

Det kunne vel være en god idé å få til et TDM-treff utpå våren? Jeg vet ikke om Tyrigrava kunne være egnet, eller "drukner" vi i mengden? Noe å tenke på utover... blink.gif

Ellers vil jeg oppfordre dere som ikke har gjort det, gå inn på "Hyde Park Inn" og så til "Stick Yer Pin In The Carpe Map" så vi andre får en liten peil på hvor dere bor. (men zoom lengst mulig inn først!) cool.gif

Ha fortsatt en strålende dag!! yahoo.gif

Jandreas drinks.gif

#35 Guest_E.T._*

Guest_E.T._*
  • Guests

Posted 14 January 2007 - 05:19 pm

hi guys - just back from Oslo - my trip is here (page 6) if you're interested...

http://dashack.co.uk...24.new.html#new

#36 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 14 January 2007 - 06:57 pm

QUOTE(E.T. @ Sun 14th Jan 2007, 06:04 PM) <{POST_SNAPBACK}>
hi guys - just back from Oslo - my trip is here (page 6) if you're interested...

http://dashack.co.uk...24.new.html#new


Nice pics smile.gif Oslo looks a lot nicer in summer, though...



QUOTE(Galilee @ Sun 14th Jan 2007, 11:24 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Er det noen som skal på 'full kontroll' til våren?

Bra anledning for vårens første TDM treff?



Har lest boka, men ikke deltatt i spillet, for å si det slik...
Men kanskje jeg kommer til å gjøre det... en gang.

Edited by AJ_Blizzard, 14 January 2007 - 06:56 pm.

TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#37 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 14 January 2007 - 07:48 pm

QUOTE(E.T. @ Sun 14th Jan 2007, 06:04 PM) <{POST_SNAPBACK}>
hi guys - just back from Oslo - my trip is here (page 6) if you're interested...

http://dashack.co.uk...24.new.html#new


I hope you enjoyed your stay. Interesting to see how others perceive our country.
Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#38 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 16 January 2007 - 02:14 pm

Hei folkens.
Noen av dere som har vært med på dette, eller har kjennskap til det?
norwegian Camel Rally
Virker innteresant nok det. For ikke å glemme følelsen i baken etter opp til 1800km/24t. shocked.gif
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#39 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 16 January 2007 - 07:40 pm

QUOTE(Cpeders @ Tue 16th Jan 2007, 02:59 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei folkens.
Noen av dere som har vært med på dette, eller har kjennskap til det?
norwegian Camel Rally
Virker innteresant nok det. For ikke å glemme følelsen i baken etter opp til 1800km/24t. shocked.gif


Vet ingenting om dette. Sikkert fordi jeg var uten MC i 14 år fram til jeg kjøpte TDM'en i sept. 2006...

Uansett... hele opplegget virker en smule stressende... eller hva?
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#40 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 18 January 2007 - 10:04 pm

Sikkert en smule stressende. helt sikkert.
Men samtidig litt fristende, en utfordring.
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users