Jump to content


Photo

The scandinavian thread


  • Please log in to reply
222 replies to this topic

#41 Polaris

Polaris

    sticking around

  • Members
  • 22 posts
  • Location:Nothern Norway
  • TDM model: 2003

Posted 11 February 2007 - 02:45 pm

QUOTE(Galilee @ Fri 24th Nov 2006, 08:27 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei til TDM kjørere i Skandinavia

Hei. Har nettopp meldt meg på.Fant dette forum da jeg lette etter handbeskyttere. Mye nyttig her.Kommer fra Nordland.Har en sølvfarget 2003.Kjøpte den i fjor høst og kjørte opp i august,så det ble ikke mange milene på oss.Håper på en tidlig vår med fine turer.Akkurat nå ser det mørkt ut. Snøen laver ned.

#42 Guest_nils_*

Guest_nils_*
  • Guests

Posted 11 February 2007 - 10:11 pm

Hej hopp

Var någon av er på mässan i Stockholm "På två hjul" förra helgen? Jag var där men hittade inget som är bättre än min TDM. cool.gif

Ville bara säga hej.

/Nils

#43 Niels

Niels

    arrived on last train

  • Members
  • 7 posts
  • Location:Denmark
  • TDM model: 2005

Posted 14 February 2007 - 12:05 pm

Hej med Jer.

I får lige en hilsen fra Danmark.

#44 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 14 February 2007 - 12:56 pm

QUOTE(Niels @ Wed 14th Feb 2007, 12:50 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hej med Jer.

I får lige en hilsen fra Danmark.


Hei Niels og velkommen til "vår" side!!
Du er en "sjelden fugl" på disse sider, håper du vil fortsette her og også dra med deg flere TDM'ere fra Danmark!
Kanskje du skal gjøre som jeg gjorde for noen år siden: jeg lastet ned et "calling-card" (visitt-kort) herfra med mitt nick-name og CarpeTDM nettadressen å plasserte dem på TDM'er jeg så sto parkert. Og noen av dem dukket faktisk opp her......
Hilsen fra: Jandreas drinks.gif

#45 Kronekull

Kronekull

    arrived on last train

  • Members
  • 6 posts
  • TDM model: 1998

Posted 14 February 2007 - 01:54 pm

Hej på er nordbor!

Jag heter Magnus och bor några mil från Stockholm. Upptäckte detta eminenta forum när jag jagade en ny motorcykel i höstas, har hittat mycket matnyttigt
när det gäller TDM som jag har och kommer att ha nytta av i framtiden.
Mitt körkort för MC tog jag i juni 2006 så jag är ganska färsk på två hjul.
Min första MC var en Yamaha XJ 600 Diversion som jag delvis övningskörde med och hann avverka 300 mil med förra sommaren (juni-oktober).
Av en händelse provkörde jag en TDM 850 hos en MC försäljare och sen blev jag självklart fast. Den gamla Yamahan står fortfarande i garaget
men ska säljas när vårsolen tittar fram.

/Magnus
TDM 850 modified with new Mikuni carbs, new ignition coils and a single exhaust from Leo Vince in titanium.

77hp's on rear wheel according the Dyno.

#46 Guest_nils_*

Guest_nils_*
  • Guests

Posted 14 February 2007 - 02:35 pm

QUOTE(Kronekull @ Wed 14th Feb 2007, 02:39 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hej på er nordbor!

Jag heter Magnus och bor några mil från Stockholm.

/Magnus

Tjena Magnus

Vilken sida av Stockholm bor du på? Jag bor i Uppsala.

/Nils

#47 Kronekull

Kronekull

    arrived on last train

  • Members
  • 6 posts
  • TDM model: 1998

Posted 14 February 2007 - 02:49 pm

Hej Nils!

Södra sidan, strax utanför södertälje (i en röd stuga med vita knutar).

/Magnus
TDM 850 modified with new Mikuni carbs, new ignition coils and a single exhaust from Leo Vince in titanium.

77hp's on rear wheel according the Dyno.

#48 Birgerman

Birgerman

    arrived on last train

  • Members
  • 2 posts
  • Location:Stockholm, Sweden
  • TDM model: 2002

Posted 15 February 2007 - 10:25 am

Inte så långt ifrån mig då. Jag bor i Nynäshamn!

#49 Kronekull

Kronekull

    arrived on last train

  • Members
  • 6 posts
  • TDM model: 1998

Posted 15 February 2007 - 10:41 am

Hej Birger!

Vägen till Nynäshamn är en fin hojväg med flera sköna avsticksvägar(Listonhill), har inte hunnit åka där än med min, med det ska det bli ändring på i sommar!

/Magnus
TDM 850 modified with new Mikuni carbs, new ignition coils and a single exhaust from Leo Vince in titanium.

77hp's on rear wheel according the Dyno.

#50 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 15 February 2007 - 11:18 am

QUOTE(Kronekull @ Wed 14th Feb 2007, 02:39 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hej på er nordbor!

Jag heter Magnus och bor några mil från Stockholm. Upptäckte detta eminenta forum när jag jagade en ny motorcykel i höstas, har hittat mycket matnyttigt
när det gäller TDM som jag har och kommer att ha nytta av i framtiden.
Mitt körkort för MC tog jag i juni 2006 så jag är ganska färsk på två hjul.
Min första MC var en Yamaha XJ 600 Diversion som jag delvis övningskörde med och hann avverka 300 mil med förra sommaren (juni-oktober).
Av en händelse provkörde jag en TDM 850 hos en MC försäljare och sen blev jag självklart fast. Den gamla Yamahan står fortfarande i garaget
men ska säljas när vårsolen tittar fram.

/Magnus

Hei Magnus og Birger!
Fint at dere tok dere en tur innom denne saiten, kan være mange nyttige opplysninger her!
Sjøl har jeg "holdt til" på Carpe-TDM i 4 - 5 år
Jeg tok mc-lappen pånytt etter 30 års "tørke" i -96 og min første sykkel da ble en Yamaha XJ 600. Det var en helt OK sykkel men byttet i -99 til en -98 mod. blå/svart 850. Er veldig fornøyd med den, noe som 12 000 mil på meteret burde bevise! Jeg kjørte også noen år med ett LeoVince titan 2-1 anlegg, herlig lyd!!
Nå går det heldigvis mot lysere tider, dagen har allerede blitt mer enn 3 timer lengre!
Sjøl regner jeg med å ta fram TDM'en til Påske.
Jandreas. drinks.gif

#51 Guest_nils_*

Guest_nils_*
  • Guests

Posted 15 February 2007 - 11:35 am

Södertälje och Nynäshamn är ju på fel sida av huvudstaden, men ni kanske har något bra fik och trevliga vägar dit ni kan rekommendera...

/Nils

#52 Birgerman

Birgerman

    arrived on last train

  • Members
  • 2 posts
  • Location:Stockholm, Sweden
  • TDM model: 2002

Posted 16 February 2007 - 07:05 am

Godmorgon på er!

Japp det finns några mycket fina mc vägar här nere. Ett café att rekommendera är nere på Ankarudden längst ner på Torö i Nynäshamn. Härlig väg dit.

Och Rosenhills mc café på väg 225 mot Södertälje är kul. Otroligt mycket hojar att kolla på. Där börjar ju också den ökända "Slinger-Bulten" på väg mot Tungelsta.

Magnus: Listonhill? Vart är det?

/ Birgerman (som egentligen heter Niklas)

#53 Kronekull

Kronekull

    arrived on last train

  • Members
  • 6 posts
  • TDM model: 1998

Posted 16 February 2007 - 10:57 am

Jag menar Rosenhill, blandade ihop det med Listonhill som ligger i Södertälje. Slingerbulten har jag bara kört med bil så den måste provas på i sommar.
Vägen till Torö låter lovande, får ta med fästmön på en tur, gäller bara att få tag på barnvakt (fast det är förstås roligare att åka själv good.gif ).

/Magnus
TDM 850 modified with new Mikuni carbs, new ignition coils and a single exhaust from Leo Vince in titanium.

77hp's on rear wheel according the Dyno.

#54 Polaris

Polaris

    sticking around

  • Members
  • 22 posts
  • Location:Nothern Norway
  • TDM model: 2003

Posted 16 February 2007 - 03:56 pm

QUOTE(Kronekull @ Wed 14th Feb 2007, 02:39 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hej på er nordbor!

Jag heter Magnus och bor några mil från Stockholm.
/Magnus

Hei Magnus. Det ser ut til at det er mange av oss som har tatt mc-lappen i voksen alder. Fikk lappen selv i august 2006.Kjøpte min TDM i juni.Her oppe i det kalde nord må jeg nok vente til etter påske før jeg får trillet ut. sad.gif Var i garagen i går og monterte håndbeskyttere fra 1150 på. De passet perfekt. Skulle gjerne hatt varmehåndtak også, får se om jeg finner noen som passer.

#55 Kronekull

Kronekull

    arrived on last train

  • Members
  • 6 posts
  • TDM model: 1998

Posted 20 February 2007 - 06:29 am

Polaris, jag satte också på handtagsskydd(BMW 650) i januari så jag har knappt kört hojen efter det. Hittar du några bra handtagsvärmare kan du väl tipsa oss andra var man kan hitta dom.

Synd att det är kallt länge där du bor men jag misstänker att det finns många fina motorcykelvägar i krokarna.

/Magnus
TDM 850 modified with new Mikuni carbs, new ignition coils and a single exhaust from Leo Vince in titanium.

77hp's on rear wheel according the Dyno.

#56 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 20 February 2007 - 09:02 pm

Hei Polaris! Har du fulgt de moterings-anvisningene som er gitt her på Carpe-TDM? Der var det snakk om å skru av håndtak-vektene ytterst, flytte litt på kløtsj/brems håndtaka og så klammre dem på styret? Sender du meg et bilde hvis du har?
JANdreas.

#57 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 21 February 2007 - 12:45 pm

Mine holker likner veldig på de som er på bildet.
<Bilde>
De stod på da jeg kjøpte sykkelen, så jeg vet ikke noe om hva slags merke det er. Men jeg mener å ha sett dem på flere nettbutikker i Norge. Jeg har jevnt over dårlig blodsirulasjon i fingrene, men kjørte allikevel ned i 5 grader sist høst før jeg parkerte for vinteren. Jeg kjørte da kun med sommerhansker, men savnet beskyttelse mot vinden.
Hvor mye koster disse beskytterene fra BMW forresten?
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#58 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 21 February 2007 - 02:08 pm

Hei Cato, long time no see! cool.gif
Du har varmeholker ferdig påsatt når du kjøpte sykkel. Jeg kunne også tenke meg det men er redd at disse er tykkere enn det jeg er vant med og at jeg dermed vil få krampe i hendene når jeg kjører. unsure.gif Derfor har jeg lyst til å prøve disse "vind-beskytterne" først. blink.gif Jeg også kjører med sommerhansker mest (lengst) mulig, får liksom bedre "feeling" med sykkel på den måten..... cool.gif Men hendene har lett for å bli jæ.... kalde da.... ranting.gif
Jan drinks.gif

#59 Kronekull

Kronekull

    arrived on last train

  • Members
  • 6 posts
  • TDM model: 1998

Posted 22 February 2007 - 06:15 am

Cpeders, jag fick ge 590 (svenska)kronor för mina handtasgsskydd på BMW, inte så farligt med tanke på att det just är BMW.
Dom värmarna du har beställde jag igår, ska bli intressant att få prova dom så fort snön försvinner.

/Magnus
TDM 850 modified with new Mikuni carbs, new ignition coils and a single exhaust from Leo Vince in titanium.

77hp's on rear wheel according the Dyno.

#60 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 22 February 2007 - 09:51 am

Heisann Jandreas. Jeg sniker mest rundt i Blir ikke så mye jeg skriver, blir mest lesing her.
Men det jeg skulle si, var at jeg har relativt små hender, og har ikke noe problemer med at holkene er for kraftige.
590,- kroner sa du Kronekull... Det burde jeg kanskje ta meg råd til. Sammen med el.bensin pumpe, ny hjelm etc.
Men med dagens kjøreforhold, kan det se ut som om jeg har god tid med å få skaffet meg det.
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users