Jump to content


Photo

The scandinavian thread


  • Please log in to reply
222 replies to this topic

#61 Polaris

Polaris

    sticking around

  • Members
  • 22 posts
  • Location:Nothern Norway
  • TDM model: 2003

Posted 24 February 2007 - 03:43 pm

QUOTE(Jandreas @ Tue 20th Feb 2007, 09:47 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei Polaris! Har du fulgt de moterings-anvisningene som er gitt her på Carpe-TDM? Der var det snakk om å skru av håndtak-vektene ytterst, flytte litt på kløtsj/brems håndtaka og så klammre dem på styret? Sender du meg et bilde hvis du har?
JANdreas.

Hei. Har ligget nede for telling i 3 dager nå.Jeg monterte dem etter anvisningen fra forumet, men jeg trengte ikke å flytte på clutch/brems. Det jeg trengte var å ta av styrevektene og bore med 6,8 mm bor og gjenge med M8. Så måtte jeg slipe av de koniske skivene som er til skruene til styrevektene.Gikk veldig greit. Når formen kommer tilbake skal jeg ta et par bilder.

#62 Tomas

Tomas

    arrived on last train

  • Member
  • 5 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 1999

Posted 24 February 2007 - 07:23 pm

En hälsning från den senst joinade skandinaven.

Har prexis förvärvat en finfin 850 -99 och vad händer whatcha.gif
SNÖ!! ranting.gif ranting.gif Jag provkörde på barmark, i solsken, den 2/2!!

Nåväl. Det blir väl åka av framåt juni eller så...

Edited by Tomas, 04 March 2007 - 01:55 pm.

Kwack KLX650 -94; Suzy DR800S -92


It's not just a hobby, it's a ---ing experience!!
Mr Tulip, BadMan

#63 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 28 February 2007 - 02:02 pm

Du har det vel kanskje noe slikt som vi har hatt det.....
<link til annen tråd>
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#64 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 02 March 2007 - 03:12 pm

Noen som skal på MC-messa forresten?
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#65 Spirit

Spirit

    seems to like Carpe

  • Member
  • 77 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2005

Posted 02 March 2007 - 03:20 pm

Hej på er! Skaffade min första TDM i höstas, och upptäckte nyligen detta forum.

Blev väl inte mer än runt 100 mil innan vintern, men i vår ska hjulen rulla!! banana.gif

Ha det!
Stefan

Edited by Spirit, 02 March 2007 - 03:29 pm.

TDM 900 ABS - 2005 (Diamond Black/Gold) SOLD!!

#66 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 03 March 2007 - 08:51 pm

QUOTE(Cpeders @ Fri 2nd Mar 2007, 03:57 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Noen som skal på MC-messa forresten?


Hadde tenkt meg en tur dit, ja... Men er ikke sikker på hvilken dag det blir.

QUOTE(Spirit @ Fri 2nd Mar 2007, 04:05 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hej på er! Skaffade min första TDM i höstas, och upptäckte nyligen detta forum.

Blev väl inte mer än runt 100 mil innan vintern, men i vår ska hjulen rulla!! banana.gif

Ha det!
Stefan


Velkommen til TDM forumet!

Har du skaffet deg en 850 eller 900?
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#67 Guest_nils_*

Guest_nils_*
  • Guests

Posted 04 March 2007 - 10:32 pm

Har ni sett detta? Omfattande återkallning av Yamaha
Har ni fått något brev hem ännu?

/Nils

#68 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 05 March 2007 - 09:42 pm

QUOTE(nils @ Sun 4th Mar 2007, 11:17 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Har ni sett detta? Omfattande återkallning av Yamaha
Har ni fått något brev hem ännu?

/Nils


Jeg har fått brev fra min forhandler (återsäljer) og vil bytte enheten så snart det blir vår. Samtidig vil jeg montere og konfigurere (mappe) Powercommander til det nye Laser Duo-Tech slip-on eksoanlegget.
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#69 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 08 March 2007 - 11:13 am

QUOTE(Cpeders @ Fri 2nd Mar 2007, 03:57 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Noen som skal på MC-messa forresten?

Ja, jeg tar meg en tur på Fredag, regner med å være der i 12-tiden.
Jandreas. drinks.gif

#70 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 08 March 2007 - 08:18 pm

QUOTE(Jandreas @ Thu 8th Mar 2007, 11:58 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, jeg tar meg en tur på Fredag, regner med å være der i 12-tiden.
Jandreas. drinks.gif


Jeg skal også dit på fredagen.
Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#71 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 08 March 2007 - 11:27 pm

QUOTE(Galilee @ Thu 8th Mar 2007, 09:03 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg skal også dit på fredagen.

Da får du se etter "en eldre herre" i Halden-bunad, d.v.s. olabukse og skinnjakke pluss svart caps med SAAB-logo! Antageligvis meg! cool.gif
Jandreas drinks.gif

#72 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 12 March 2007 - 08:09 am

Kan vel trygt si at det var masse flott å se på messa. Bare synd at kontoen ikke strekker til.
Og så var det en test av TDM i Bike magasinet som de delte ut. Men har ikke fått lest gjennom ennå.
Noen som fikk handlet noe der i år? Selv kjøpte jeg bare en billig tankveske til 199,-. Kjekt å ha var tanken, får håpe den passer.
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#73 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 12 March 2007 - 05:44 pm

QUOTE(Cpeders @ Mon 12th Mar 2007, 08:54 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Kan vel trygt si at det var masse flott å se på messa. Bare synd at kontoen ikke strekker til.
Og så var det en test av TDM i Bike magasinet som de delte ut. Men har ikke fått lest gjennom ennå.
Noen som fikk handlet noe der i år? Selv kjøpte jeg bare en billig tankveske til 199,-. Kjekt å ha var tanken, får håpe den passer.

Hei Cato! Ja, det var mye lekkert å se på...duvende topper.....vrikkende ender.... ja, mye flott!
Jeg gikk og venta på telefon fra Hamar, da hadde jeg tenkt å reise opp igjen på Søndag for å handle....men ingen ringte...!
Jeg kjøpte faktisk ingen ting, hadde bare noen spørsmål til forhandleren av Suomy-hjelmene. Jeg har en slik og det er vanskelig å få av side-deksla når en vil bytte visir. Fikk tips om den beste måten.
Jeg leste den testen av TDM'er jeg også, fikk igrunn godt godkjent!
Det har begynt å komme noen sykkler på veiene men for min del syns jeg det er litt tidlig ennå.
Skal ihvertfall vente til regnet har fått vaska vekk mesteparten av vei-saltet.
mvh. Jan.

#74 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 12 March 2007 - 08:04 pm

Artig messe, fikk prøvesitte masse sykler, men regner fremdeles med at TDM'en hadde vært høyt på ønskelista. Matt svart motor så riktig bra ut, men det spørs hvordan den ser ut dekket av grått støv.

Fikk kjøpt meg hansker til 150kr. Hvis de ikke duge, blir de reserve i toppboksen.

Merket meg ellers at en av forhandlerne solgte cordurajakker til 500kr stk. De så ikke så ille ut heller, doble sømmer og solid glidelås.

Jeg så også at det omtrent var priskrig på CABERG åpningshjelm med dobbelt visir (innvendig solvisir) til 12-1400 kr, behagelig å ha på var den også. Må kanskje ha en sånn etter hvert.

Åsså var det noen som hadde depotstøtte til 4-500kr, tenker jeg skal ha en sånn etter hvert.
Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#75 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 12 March 2007 - 09:52 pm

Noen bra tilbud var det å finne der inne. Men jeg orket ikke lete så veldig, ble mest bare å snoke rundt å titte.
Prøvesatt både TDM, KTM 990 og R1200GS. Må jo innrømme at KTMen også føltes god.
Åpninghjelm står på lista mi også. Men eneste rimelige Caberg åpningshjelmen jeg fant var i str. XL, og med mitt lille hode så går ikke det. Ellers har vi fått en "ny" MC butikk i Arendal, som er bra på pris, skaffer det man trenger og har en hyggelig fyr som jobber der. Så det blir fort til at jeg bruker den sjappa.
Ellers hørte jeg andre som også synest at man får like gode tilbud hjemme. Og på nettet finner man jo alltids gode tilbud på forrige sesongs klær.
Depotstøtte kan vel også legges til handle lista. Vet ikke hvordan dere gjør det med bytte av bakdekk? Av og på med hjulet selv, eller alt på verksted?
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#76 tomsnes

tomsnes

    arrived on last train

  • Member
  • 7 posts
  • Location:Sandefjord, Norway
  • TDM model: 1996

Posted 13 March 2007 - 10:53 am

Hei alle sammen. I påvente av våren befinner jeg meg i Thailand med familie. Til orientering for alle hjemme i kulda, er det 38 grader i skyggen, minst 50 grader i solsteika, 30 grader i vannet, men ølet er heldigvis iskaldt. Har kjørt både i jula og på nyttårsaften, og jeg håper på varmegrader når vi kommer hjem. Har valgt å ikke leie sykkel her på Phuket, pga. høyrekjøring og et mer kaotisk trafikkbilde enn vi er vant til. Som en kuriositet kan jeg nevne at vi satt på en bar forleden. På utsiden stoppet en pickup med en vraket Harley Davidson bakpå. Ut av bilen krabbet en meget forslått og bandasjert snauskalle med armen i fatle. :-) Håper han hadde forsikring. Med tanke på årets sesong, har jeg ikke noen spesielle planer, utover treffet "Treff på Toppen" i Skagen i Juli. Ønsker dere alle en fin senvinter/vår, og håper jeg treffer noen av dere i løpet av sesongen. good.gif

Mvh. Tom i Sandefjord
96 - 850

#77 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 13 March 2007 - 12:13 pm

Heisann Tomsnes.
Du var tilfeldigvis ikke på Hortentreffet sist sommer. Synest å huske at jeg så en lik sykkel til din der.
Thailand hørtes fristende ut. Men til vår store glede, og sikkert din også siden du sikkert skal hjem etterhvert. Så er temperaturen på bedringenns vei her hjemme. Så det er bare å få sykkelen klar, og vente til det verste saltlaget er borte.
Ellers har jeg hørt rykter om at det er påbudt med ordentlig forsikring på HD i Thailand, så det ordnet seg nok for ulykkesfuglen.
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#78 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 13 March 2007 - 06:59 pm

"Åpninghjelm står på lista mi også."

Hei igjen!! smile.gif Åpnings-hjelm hadde nok vært "kjekkt å ha"! Vurderte en slik da jeg byttet hjelm for 3 - 4 år siden , men slo det fra meg.
Grunnen til det var at jeg hadde lest flere steder at låsemekanismen som holdt "åpningene" sammen var blitt slitt og åpnet seg ved ulykker og mistet derved den beskytter-effekten helhjelmer har.
Jandreas drinks.gif

#79 Polaris

Polaris

    sticking around

  • Members
  • 22 posts
  • Location:Nothern Norway
  • TDM model: 2003

Posted 16 March 2007 - 08:51 pm

(Just done the air box mod on my 2004 TDM900, see http://jbx9.free.fr/...x...=AIR&lng=en
FANTASTIC!! What a result
The on/off low speed throttle response has all but gone, bottom end torque has increased and the engine is just so much more usable between 2000 and 3000 rpm. Fantastic...it feels like a new bike!!
If you've gotta 900 and haven't carried out option 1 referenced in the link above....do it....you won't be sorry )

Er det noen av dere som har vært borti dette. Synes min 900 har litt mye av og på.

#80 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 19 March 2007 - 01:55 pm

QUOTE(Polaris @ Fri 16th Mar 2007, 09:36 PM) <{POST_SNAPBACK}>
(Just done the air box mod on my 2004 TDM900, see http://jbx9.free.fr/...x...=AIR&lng=en
FANTASTIC!! What a result
The on/off low speed throttle response has all but gone, bottom end torque has increased and the engine is just so much more usable between 2000 and 3000 rpm. Fantastic...it feels like a new bike!!
If you've gotta 900 and haven't carried out option 1 referenced in the link above....do it....you won't be sorry )

Er det noen av dere som har vært borti dette. Synes min 900 har litt mye av og på.


Denne modifiseringen gjorde jeg kjapt etter at jeg leste om den. Og reaksjonen ovenfor er ikke helt ulik min egen smile.gif

Du har sikkert lest om hvordan det skal gjøres på JBX sidene, ikke sant? Her vil du se at det er tre måter å gjøre dette på, om jeg ikke husker feil.
Jeg valgte metode nr. to, dvs. at jeg dro løs slangen som går inn i innsprøytningssystemet bak sylindrene på høyre side av motoren.
Litt vanskelig å komme til, men bruker du en langnebbet og smal tang så går det fint.
Etter å ha løsnet vakuumslangen plugget jeg den med en ca. 3 cm lang rund stålbit som hadde akkurat den riktige størrelsen. Deretter satte jeg slangen på igjen.
Og dette funker veldig bra!!
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users