Jump to content


Photo

The scandinavian thread


  • Please log in to reply
222 replies to this topic

#1 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 24 November 2006 - 07:42 pm

Hei til TDM kjørere i Skandinavia
Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#2 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 24 November 2006 - 10:46 pm

QUOTE(Galilee @ Fri 24th Nov 2006, 08:27 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei til TDM kjørere i Skandinavia


Hey!
Jeg er en av mange (eller kanskje ehller få...) fra Norge, som frekventerer innom Carpe-TDM.
Jeg kom over dette forumet da jeg søkte etter TDM 900 info etter at jeg kjøpte en ny TDM i september i år.
Min første nye MC og min andre MC så langt. Den første solgte jeg i 1991 da vårt fjerde barn ble født.
Og det betyr at drømmen er blitt holdt levende siden da til den altså ble virkelighet i år banana.gif !
Siden TDM'en er ny har jeg gjort lite modifikasjoner på den; kun denne air flap mod'en og byttet ut origianl Yamaha touring vindskjerm med en MRA Vario Touring i stedet. TDM'en er ellers utstyrt med såkalt mudguard og fullt original touringustyr (Yamaha toppboks og sidevesker), samt midtstøtte - alt inkludert i prisen, dvs. 140.000,- kr. Greit kjøpt, vil jeg tro...

Fikk kjørt vel 2500 km. før sykkelen ble parkert for vinteren. Gleder meg vedlig til våren!
Jeg bor for øvrig på Lunner, ca.6 mil nord for Oslo, er firebarnsfar og 48 år ung!

Andre TDM'ere fra Skandinavia må gjerne ta kontakt smile.gif
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#3 dandywarhol

dandywarhol

    Carpe Citizen

  • Supporting Member(thanks)
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,324 posts
  • Location:Edinburgh, Scotland
  • TDM model: 2003

Posted 24 November 2006 - 11:28 pm

A conversation in a Scandinavian Cafe:

Lo, funemnx?
s,vfmnx
ok, lf2.................... wink.gif

1967 Yamaha TD1C 250, 2014 Kawasaki W800, 2011 Aprilia Tuono 1000 V4, 2020 Yamaha XSR900

"At the cutting edge of technophobia" Scotland_180-animated-flag-gifs.gif mccoy.gif
 


#4 Guest_Negwedar_*

Guest_Negwedar_*
  • Guests

Posted 24 November 2006 - 11:56 pm

QUOTE
Lo, funemnx?
s,vfmnx
ok, lf2....................


2 Ronnies, about 1977.....still makes me laugh every time

#5 tdm850rider

tdm850rider

    Carpe Citizen

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6,103 posts
  • Location:Pittsburgh, Pennsylvania USA
  • TDM model: 1992

Posted 26 November 2006 - 05:11 pm

QUOTE(dandywarhol @ Fri 24th Nov 2006, 07:13 PM) <{POST_SNAPBACK}>
A conversation in a Scandinavian Cafe:

Lo, funemnx?
s,vfmnx
ok, lf2.................... wink.gif


Took me a minute... rotflmmfao.gif mnx? M & X? blink.gif
Posted Image

Always tell the truth, it will gratify some of the people and astonish the rest. (Mark Twain)
£

Stebel Nautilus air-horn, Corbin seat, MRA Touring screen, single Delkevic silencer.
"I see by your outfit that you are a spaceman"(MkI (3VD) TDM Review)
Hints for using Carpe-TDM. (photo's, links, etc).

#6 pegil-a

pegil-a

    arrived on last train

  • Members
  • 2 posts
  • Location:Tønsberg, Norway
  • TDM model: 2002

Posted 28 November 2006 - 04:23 pm

QUOTE(Galilee @ Fri 24th Nov 2006, 08:27 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei til TDM kjørere i Skandinavia

Hi skandinaver.

Jeg har vært lykkelig eier av TDM-94 2 sesonger, bor i Tønsberg. Har trillet rundt 20000 de to sesongene. Startet seint som motorsyklist, og har fortsatt de to første syklene intakt. 54-DKW 250 og 80 Yam XS650spesial.
Ønsker meg nå dekk som i større grad dekker gruskjøring enn BT45 dekka jeg hittil har brukt. Har dere noen råd.

#7 dandywarhol

dandywarhol

    Carpe Citizen

  • Supporting Member(thanks)
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5,324 posts
  • Location:Edinburgh, Scotland
  • TDM model: 2003

Posted 28 November 2006 - 06:34 pm

QUOTE(tdm850rider @ Sun 26th Nov 2006, 05:56 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Took me a minute... rotflmmfao.gif mnx? M & X? blink.gif


Ham and eggs..................

1967 Yamaha TD1C 250, 2014 Kawasaki W800, 2011 Aprilia Tuono 1000 V4, 2020 Yamaha XSR900

"At the cutting edge of technophobia" Scotland_180-animated-flag-gifs.gif mccoy.gif
 


#8 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 28 November 2006 - 08:23 pm

QUOTE(pegil-a @ Tue 28th Nov 2006, 05:08 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hi skandinaver.

Jeg har vært lykkelig eier av TDM-94 2 sesonger, bor i Tønsberg. Har trillet rundt 20000 de to sesongene. Startet seint som motorsyklist, og har fortsatt de to første syklene intakt. 54-DKW 250 og 80 Yam XS650spesial.
Ønsker meg nå dekk som i større grad dekker gruskjøring enn BT45 dekka jeg hittil har brukt. Har dere noen råd.


Hei og velkommen til Carpe-TDM!
Jeg er ganske ny her selv og ny som TDM eier (kjøpte min 2006 mod. i sept. '06...).
Hva gjelder dekk har jeg kun erfaring med Dunlop Sportmaster, men kommer nok til å bytte til enten Pirelli Diablo Strada (tror jeg de heter...) eller Metzler når tiden er inne for å bytte. Dette fordi jeg har lest en del positive erfaringer med netopp disse dekkene på TDM 900.
Hva som er best på en 850 vet jeg ikke...
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#9 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 05 December 2006 - 11:55 am

Jeg har en sølv/gul -96 model TDM, fikk akkurat kjørt 2 uker før første snøen kom og sykkelen ble parkert for vinteren. Jeg har hatt lappen i 5 år, men dette er første sykkelen jeg eier. Så langt ser det ut til at jeg fant rett sykkel på første forsøk.

Selv bor jeg i Horten. Er det noen som vet hvor man kan få bra deal på MC dekk i vestfold/østlandet? Trenger nytt framdekk til våren.
I vinter kommer jeg til å gjøre en eller anne skvettlapp modifikasjon under salen, og sette på BMW håndbeskyttere.
Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#10 PICARD

PICARD

    has been here 4ever

  • Supporting Member(thanks)
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,741 posts
  • Location:Wirral / wherever I lay my hat!
  • TDM model: 2004

Posted 05 December 2006 - 06:05 pm

QUOTE(Galilee @ Tue 5th Dec 2006, 01:40 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har en sølv/gul -96 model TDM, fikk akkurat kjørt 2 uker før første snøen kom og sykkelen ble parkert for vinteren. Jeg har hatt lappen i 5 år, men dette er første sykkelen jeg eier. Så langt ser det ut til at jeg fant rett sykkel på første forsøk.

Selv bor jeg i Horten. Er det noen som vet hvor man kan få bra deal på MC dekk i vestfold/østlandet? Trenger nytt framdekk til våren.
I vinter kommer jeg til å gjøre en eller anne skvettlapp modifikasjon under salen, og sette på BMW håndbeskyttere.



fork 'andles........
Lock onto my co-ordinates and beam me up !!

04 900 - 92 mk 1 - r 1150 rs - Z550 A1 - 2x bonnies - plastic slug -XL185 - ...not in that order !! (and one or two i don't want / dare to own up to !!)

#11 SteveGlover

SteveGlover

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 857 posts
  • Location:Bolton. Lancs
  • TDM model: 2003

Posted 05 December 2006 - 08:02 pm

QUOTE(techno virgin @ Tue 5th Dec 2006, 05:50 PM) <{POST_SNAPBACK}>
fork 'andles........

Four candles

#12 PICARD

PICARD

    has been here 4ever

  • Supporting Member(thanks)
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1,741 posts
  • Location:Wirral / wherever I lay my hat!
  • TDM model: 2004

Posted 05 December 2006 - 10:55 pm

QUOTE(SteveGlover @ Tue 5th Dec 2006, 09:47 PM) <{POST_SNAPBACK}>


thanks for that......brillient.......straight to favourites..
Lock onto my co-ordinates and beam me up !!

04 900 - 92 mk 1 - r 1150 rs - Z550 A1 - 2x bonnies - plastic slug -XL185 - ...not in that order !! (and one or two i don't want / dare to own up to !!)

#13 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 10 December 2006 - 10:57 pm

Hei hei.
Hmm hvor mange er det egentlig som er fra skandinavia her?
Det brakk plutselig over i engelsk her.
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#14 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 11 December 2006 - 08:28 am

QUOTE(Cpeders @ Sun 10th Dec 2006, 11:42 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei hei.
Hmm hvor mange er det egentlig som er fra skandinavia her?
Det brakk plutselig over i engelsk her.


Jeg mistenker disse britene for å gjøre litt narr av oss... dry.gif Samma det!
Jeg er i hvert fall innom Carpe rett som det er etter at jeg fant forumet i høst.

Med fare for å gjenta meg selv; jeg er 48 år ung, bor på Lunner, ca. mil nord for Oslo og kjøpte meg en ny TDM i høst. Den fikk jeg kjørt ca. 2500 km. før jeg satte den bort for vinteren.

Jeg har ikke sett så mange TDM'er langs veien i området hvor jeg bor, men vil likevel anta at det finnes en del TDM eiere - både 850 og 900 - runft omkring i Norge. Det hadde jo vært fint om flere kunne finne veien til Carpe-TDM.
Dette forumet ser ut til å være en nyttig og ikke minst hyggelig møteplass.
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#15 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 11 December 2006 - 05:26 pm

Kan jo være litt høflig jeg også, og presentere meg.
men det meste står jo under avataren min da.
For tiden bosatt i Arendal, er rookie på MC. Fikk lappen i slutten av mai. Hvor mange kilometer det ble i år er jeg ikke sikker på. Får ta en titt på papirene fra jeg kjøpte sykkelen og regne ut.
Fikk rullet meg med på ett par MC-treff også i sommer, selv om det mest bare er renspikka fyll, med artige folk og mest MC prat. Men det jeg egentlig ville si, var at på de to treffene jeg var på. Så så jeg tilsammen 4 eller 5 stk TDMer pluss min egen. Men det har vel kanskje med typen personer som kjører TDM da.
Og slik det ser ut til nå, så kommer jeg neppe til å bytte sykkel med det første. good.gif
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#16 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 13 December 2006 - 01:08 pm

Er det noen fra nord som har erfaring med RTT?
Noen som har tenkt seg sørover til sommeren?
RTT:07 The Rhiene Valley
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#17 pegil-a

pegil-a

    arrived on last train

  • Members
  • 2 posts
  • Location:Tønsberg, Norway
  • TDM model: 2002

Posted 13 December 2006 - 08:13 pm

QUOTE(Cpeders @ Wed 13th Dec 2006, 01:53 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Er det noen fra nord som har erfaring med RTT?
Noen som har tenkt seg sørover til sommeren?
RTT:07 The Rhiene Valley

HEi jeg er tilbake og kan si litt mer om meg selv. Bor i Tønsberg er 50 og har kjørt sykkel siden 95. TDM'en min 3. sykkel og jeg stortrives med den. Minuset er at kona ikke liker passasjerplassen, hun syntes at toppkofferten luter for mye fraover i toppen som medfører dårlig støtte i korsryggen.

#18 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 13 December 2006 - 09:58 pm

QUOTE(pegil-a @ Wed 13th Dec 2006, 08:58 PM) <{POST_SNAPBACK}>
HEi jeg er tilbake og kan si litt mer om meg selv. Bor i Tønsberg er 50 og har kjørt sykkel siden 95. TDM'en min 3. sykkel og jeg stortrives med den. Minuset er at kona ikke liker passasjerplassen, hun syntes at toppkofferten luter for mye fraover i toppen som medfører dårlig støtte i korsryggen.


Ingen erfaring med RTT siden jeg har vært opptatt med helt andre ting i de 14 årene siden siste jeg hadde MC, for øvrig en Suzuki GSX 1100 EF, '85 mod.
Kanskje på tide å sjekke ut nærmere hva RTT er for noe...?
Kunne vært kjekt med en tur ned i Europa til sommeren siden jeg har en god del feriedager til gode. Vi får se hva som skjer...

Til pegil-a: Har du original Yamaha koffert? Jeg kjøpte min TDM 2006 mod. med originale Yamaha vesker og toppkoffert med ryggstøtte, men min kone har så langt ikke vært med på tur (jeg kjøpte TDM'en i september 2006...). Derfor vet jeg ikke hvordan hun (eller andre passasjerer...) trives i salen med toppkofffert montert. Har ikke prøvd selv heller, men for meg ser passasjerplassen ut til å være god.

Ellers; har du en 850 eller 900? Hva synes du er spesielt bra med den?
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#19 tomsnes

tomsnes

    arrived on last train

  • Member
  • 7 posts
  • Location:Sandefjord, Norway
  • TDM model: 1996

Posted 17 December 2006 - 12:05 am

QUOTE(Galilee @ Tue 5th Dec 2006, 12:40 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har en sølv/gul -96 model TDM, fikk akkurat kjørt 2 uker før første snøen kom og sykkelen ble parkert for vinteren. Jeg har hatt lappen i 5 år, men dette er første sykkelen jeg eier. Så langt ser det ut til at jeg fant rett sykkel på første forsøk.

Selv bor jeg i Horten. Er det noen som vet hvor man kan få bra deal på MC dekk i vestfold/østlandet? Trenger nytt framdekk til våren.
I vinter kommer jeg til å gjøre en eller anne skvettlapp modifikasjon under salen, og sette på BMW håndbeskyttere.

Hallo i Horten! smile.gif
Ditt innlegg kunne vært skrevet av meg selv.... Jeg har også en sølv/gul -96, fikk også kun 2 uker før den ble parkert, det er min første sykkel, og jeg traff også på første forsøk. (Tok lappen i høst)
Men ikke nok med det... Jeg trenger nytt framdekk!

Tips mottas med takk. Er til orientering 45 år gammel tobarnsfar fra Sandefjord.

#20 SwedishChris

SwedishChris

    sticking around

  • Member
  • 26 posts
  • Location:Sweden, Borlänge
  • TDM model: 1993

Posted 17 December 2006 - 04:23 pm

Hejsan allesammans,

jag vill passa på att hälsa till alla skandinaviska TDM åkare.

För min del så känns min TDM -93 som min första riktiga motorcykel då jag tidigare bara har haft mindre storlekar (125,350,650cc).

Jag hann köpa min TDM precis innan vintern kom så nu väntar jag mer än vanligt på våren. tongue.gif

Hälsningar
Christer
Harley 125cc
Honda CB350T
Yamaha XS650

Yamaha TDM 850


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users