Jump to content


Photo

The scandinavian thread


  • Please log in to reply
222 replies to this topic

#121 Hartside Man

Hartside Man

    Old Moaning Git !!

  • RTT manager(RTT)
  • 3,247 posts
  • Location:On Hartside more often than not ! But Live in Carlisle UK
  • TDM model: no more

Posted 07 November 2007 - 05:07 pm

QUOTE(erdferkel @ Wed 7th Nov 2007, 12:47 PM) <{POST_SNAPBACK}>
linguist pig


thanks Ralf hopefully one of these kind People in here can decifer all tongue.gif

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

I have a Ghost S and i'm not afraid to use it !

A Beast in Orange Called KaTie eM 

"Four wheels move the body. Two wheels move the soul".

"So you just ride somewhere, eat cake and then ride back".


"Normal people believe that if it ain't broken, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broken, it doesn't have enough features yet."

 

" I We're Ridin so Fast , I we're sucking Rabbits from the Hedges "   {Guy Martin}


#122 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 17 January 2008 - 10:38 pm

MC messe i Porsgrunn i Mars:

http://www.brevikmc....revikmc/117.pdf
Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#123 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 27 January 2008 - 01:34 pm

QUOTE(Galilee @ Thu 17th Jan 2008, 11:23 PM) <{POST_SNAPBACK}>
MC messe i Porsgrunn i Mars:

http://www.brevikmc....revikmc/117.pdf


Hm.... kanskje en ide' å ta en tur dit, da? Hadde tenkt meg en tur til Gøteborg-messa men det var jo så kjelkete buss/tog-forbindelser dit! Og så vannt jeg en bilett med ferja mellom Strømstad og Sandefjord på årsmøtet til GPT-MC. om fredagen....Takk for tipset, Galilee'
drinks.gif

#124 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 29 January 2008 - 03:46 pm

QUOTE(Jandreas @ Sun 27th Jan 2008, 02:19 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hm.... kanskje en ide' å ta en tur dit, da? Hadde tenkt meg en tur til Gøteborg-messa men det var jo så kjelkete buss/tog-forbindelser dit! Og så vannt jeg en bilett med ferja mellom Strømstad og Sandefjord på årsmøtet til GPT-MC. om fredagen....Takk for tipset, Galilee'
drinks.gif

Ser her, ja! Jeg kom meg heller ikke til Göteborg, men tror ikke at jeg gikk glipp av så mye... Har lest en del meldinger som tyder på at mange egentlig ble litt skuffet...
Uansett så er denne MC-Messa i Porsgrunn helt klart interessant!!
Kanskje vi sees?
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#125 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 30 January 2008 - 02:07 pm

Hei AJBlizzard! (glemmt navnet dit, gett) huh.gif
Ja, vi kan vel prøve å treffes? Kunne vært morro det! smile.gif Jeg tror jeg kommer til å dra dit på Lørdagen men har ikke bestemt meg ennå. Men det kan vi vel komme tilbake til senere.
Men ikke å forglemme: Dagen har snart blitt 2 timer lengere, det drar seg mot "biking times" yahoo.gif
Jandreas drinks.gif

#126 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 01 February 2008 - 10:57 pm

QUOTE(Jandreas @ Wed 30th Jan 2008, 02:52 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei AJBlizzard! (glemmt navnet dit, gett) huh.gif
Ja, vi kan vel prøve å treffes? Kunne vært morro det! smile.gif Jeg tror jeg kommer til å dra dit på Lørdagen men har ikke bestemt meg ennå. Men det kan vi vel komme tilbake til senere.
Men ikke å forglemme: Dagen har snart blitt 2 timer lengere, det drar seg mot "biking times" yahoo.gif
Jandreas drinks.gif

Hey!
Javisst, det nærmer seg "biking times", ja!! tongue.gif Du verden som jeg gleder meg til å ta ut sykker'n igjen!!
'Grava' er også en mulighet, Jandreas, ikke sant?
Hvis vi avtaler nærmere hvilken onsdag som passer så gjør vi selvfølgelig det og tar en prat når vi møtes, ok?

MC utstillingen i Porsgrunn må vi også prøve å få til... Jeg skal sjekke datore litt nærmere i forhold til jobb og studier (holder faktisk på med et masterstudium for tiden...) og kommer tilbake og gir deg nærmere beskjed så snart jeg vet mer, ok?

Edit:
Navnet er for øvrig Anders Joh. - også kalt AJ (uttalt: Ejjay) av venner... happy.gif

Edited by AJ_Blizzard, 01 February 2008 - 10:58 pm.

TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#127 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 10 February 2008 - 12:04 pm

QUOTE(AJ_Blizzard @ Fri 1st Feb 2008, 11:42 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hey!
Javisst, det nærmer seg "biking times", ja!! tongue.gif Du verden som jeg gleder meg til å ta ut sykker'n igjen!!
'Grava' er også en mulighet, Jandreas, ikke sant?
Hvis vi avtaler nærmere hvilken onsdag som passer så gjør vi selvfølgelig det og tar en prat når vi møtes, ok?

MC utstillingen i Porsgrunn må vi også prøve å få til... Jeg skal sjekke datore litt nærmere i forhold til jobb og studier (holder faktisk på med et masterstudium for tiden...) og kommer tilbake og gir deg nærmere beskjed så snart jeg vet mer, ok?

Edit:
Navnet er for øvrig Anders Joh. - også kalt AJ (uttalt: Ejjay) av venner... happy.gif


Kan flere henge seg på?

Jeg skal også på mc-messa antakelig på lørdag. Det hadde vært artig om vi kunne møtes.


Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#128 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 10 February 2008 - 09:05 pm

QUOTE(Galilee @ Sun 10th Feb 2008, 12:49 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Kan flere henge seg på?

Jeg skal også på mc-messa antakelig på lørdag. Det hadde vært artig om vi kunne møtes.

Selvfølgelig smile.gif
Når var denne MC-messen igjen...? huh.gif

Edit:
Nå fant jeg den aktuelle siden igjen... 8.-9.3. var det visst. Tror faktisk det skal la seg gjøre å komme seg nedover en av disse dagene!

Edited by AJ_Blizzard, 10 February 2008 - 09:07 pm.

TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#129 Spirit

Spirit

    seems to like Carpe

  • Member
  • 77 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2005

Posted 14 February 2008 - 06:58 am

QUOTE(nils @ Wed 7th Nov 2007, 03:19 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Se det från den ljusa sidan; nu har du tid att fixa alla modifieringarna du tänkt göra under sommaren. yu.gif


Verkar inte bli så mycket modifieringar nu tyvärr, jag har drabbats av akut brist på lokal. Kommer nog hålla det nere till att införskaffa ett par trevliga slip-ons.

Angående MC-mässan i Göteborg, var det någon av er som slutligen tog sig dit?
TDM 900 ABS - 2005 (Diamond Black/Gold) SOLD!!

#130 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 20 February 2008 - 12:42 pm

QUOTE(Galilee @ Sun 10th Feb 2008, 12:49 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Kan flere henge seg på?

Jeg skal også på mc-messa antakelig på lørdag. Det hadde vært artig om vi kunne møtes.



Messa er tydeligvis kansellert pga manglende oppslutning fra importørene:

MC Messe 2008

Synd, jeg som hadde tenkt å shoppe litt kjøreutstyr.
Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#131 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 20 February 2008 - 04:19 pm

QUOTE(Galilee @ Wed 20th Feb 2008, 01:27 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Messa er tydeligvis kansellert pga manglende oppslutning fra importørene:

MC Messe 2008

Synd, jeg som hadde tenkt å shoppe litt kjøreutstyr.

Enig... synd.
Importørene burde vel se dette som en gylden anledning siden denne messa hadde blitt den eneste av noen størrelse her i landet i 2008...
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#132 Swede

Swede

    seems to like Carpe

  • Members
  • 73 posts
  • Location:Gothenburg - Sweden
  • TDM model: 2007

Posted 23 February 2008 - 08:52 pm

Jag får passa på att säga hej här också då! Skoj med en skandinavisk tråd! good.gif

Edited by Swede, 23 February 2008 - 08:52 pm.

"Little girl, next time your father says the computer is not working, tell him it's broken and to buy a Macintosh, thats a computer for idio...for mommys and daddys" - Internet Helpdesk



#133 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 23 February 2008 - 10:26 pm

QUOTE(Swede @ Sat 23rd Feb 2008, 09:37 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Jag får passa på att säga hej här också då! Skoj med en skandinavisk tråd! good.gif

Välkommen,Swede!
Du må gjerne dele dine erfarenheter med TDM'en med oss andre her på Carpe-tdm wink.gif
Själv funderar jag på at montera Oxford heaterz på min TDM. Er det nån som har erfarenhäter med Oxford heater grips?
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#134 Polaris

Polaris

    sticking around

  • Members
  • 22 posts
  • Location:Nothern Norway
  • TDM model: 2003

Posted 24 February 2008 - 11:49 am

[quote name='AJ_Blizzard' Själv funderar jag på at montera Oxford heaterz på min TDM. Er det nån som har erfarenhäter med Oxford heater grips?[/quote]

Hei. Lenge siden jeg har vært her.Monterte Oxford Grips i fjor. Fungerer veldig bra. Var kjærkommet I fjord sommer på vår tur til Bergen. Våt og varm går bra, mens våt og kald er pyton.

#135 Spirit

Spirit

    seems to like Carpe

  • Member
  • 77 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2005

Posted 24 February 2008 - 02:52 pm

QUOTE(AJ_Blizzard @ Sat 23rd Feb 2008, 11:11 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Välkommen,Swede!
Du må gjerne dele dine erfarenheter med TDM'en med oss andre her på Carpe-tdm wink.gif
Själv funderar jag på at montera Oxford heaterz på min TDM. Er det nån som har erfarenhäter med Oxford heater grips?


Jag har ingen erfarenhet, men är också nyfiken på dem då jag hört en del gott. Var kan man köpa dem på nätet, tro?

TDM 900 ABS - 2005 (Diamond Black/Gold) SOLD!!

#136 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 24 February 2008 - 04:43 pm

Jeg kommer til å kjöpe mine her i Norge hos en MC forhandler ikke langt unna her jeg bor... Men jeg har kommet over flere websider hvor man kan få kjöpt dem. Husker ikke just nu hvilke adresse dette var..

Edited by AJ_Blizzard, 24 February 2008 - 04:50 pm.

TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#137 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 24 February 2008 - 04:50 pm

QUOTE(Polaris @ Sun 24th Feb 2008, 12:34 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei. Lenge siden jeg har vært her.Monterte Oxford Grips i fjor. Fungerer veldig bra. Var kjærkommet I fjord sommer på vår tur til Bergen. Våt og varm går bra, mens våt og kald er pyton.


Ingen problemer med at Oxford holkene var for korte eller noe...? Har hørt at det har vært tilfelle hos noen slik at det er blitt en glippe mellom styrvekter og enden på Oxford holken...
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#138 Polaris

Polaris

    sticking around

  • Members
  • 22 posts
  • Location:Nothern Norway
  • TDM model: 2003

Posted 24 February 2008 - 05:00 pm

[quote Ingen problemer med at Oxford holkene var for korte eller noe...? Har hørt at det har vært tilfelle hos noen slik at det er blitt en glippe mellom styrvekter og enden på Oxford holken...[/quote]
De var litt kortere, men jeg monterte noen plasthylser mellom holkene og styrevektene. ser helt ok ut.Kjøpte mine på nettet fra England, men jeg så dem billigere på MC Oslo senere.

#139 Swede

Swede

    seems to like Carpe

  • Members
  • 73 posts
  • Location:Gothenburg - Sweden
  • TDM model: 2007

Posted 24 February 2008 - 06:07 pm

QUOTE(AJ_Blizzard @ Sat 23rd Feb 2008, 11:11 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Er det nån som har erfarenhäter med Oxford heater grips?


Jag tänker nog installera Yamaha orginal värmehandtag senare under våren, men eftersom jag köpte min TDM så nyligen är jag fattig som en kyrkråtta just nu. badgrock.gif
"Little girl, next time your father says the computer is not working, tell him it's broken and to buy a Macintosh, thats a computer for idio...for mommys and daddys" - Internet Helpdesk



#140 Spirit

Spirit

    seems to like Carpe

  • Member
  • 77 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 2005

Posted 24 February 2008 - 11:42 pm

QUOTE(Swede @ Sun 24th Feb 2008, 06:52 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Jag tänker nog installera Yamaha orginal värmehandtag senare under våren, men eftersom jag köpte min TDM så nyligen är jag fattig som en kyrkråtta just nu. badgrock.gif


Jag tänkte också köpa original först, tills jag såg vad de kostade... ohmy.gif

TDM 900 ABS - 2005 (Diamond Black/Gold) SOLD!!


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users