Jump to content


Photo

The scandinavian thread


  • Please log in to reply
222 replies to this topic

#81 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 19 March 2007 - 02:04 pm

QUOTE(Jandreas @ Tue 13th Mar 2007, 07:44 PM) <{POST_SNAPBACK}>
"Åpninghjelm står på lista mi også."

Hei igjen!! smile.gif Åpnings-hjelm hadde nok vært "kjekkt å ha"! Vurderte en slik da jeg byttet hjelm for 3 - 4 år siden , men slo det fra meg.
Grunnen til det var at jeg hadde lest flere steder at låsemekanismen som holdt "åpningene" sammen var blitt slitt og åpnet seg ved ulykker og mistet derved den beskytter-effekten helhjelmer har.
Jandreas drinks.gif


Jeg tok nylig sjansen på å kjøpe en CABERG "Xilix" (utgående modell) åpningshjelm, som var satt ned til en tusenlapp, men har ikke hatt mulighet til å prøve den (i fart...) enda. Den sitter bra på hodet, men er veldig åpen under haken og halsen. Dermed kan mye tyde på at det blir noe vindblåsing den veien... Er spent på støynivået. Har også en PREMIER helhjelm, som er brukbar god hva støy angår.
Men dog ikke god nok til å kjøre uten ørebeskyttelse. Og støybeskyttelse for ørene har jeg skaffet med fra EARfoon i Trysil; formstøpte etter mine egne øreganger og med støyfilter spesielt tilpasset MC førere. Filteret skal visstnok avhjelpe mye mot vindstøy spesielt...
Har heller ikke fått prøvd hvordan disse virker heller, annet enn at de er behagelig å ha i ørene.

Så det blir en spennende start på MC sesongen i år! Ikke minst også fordi TDM'en min nå er utstyrt med Laser Duo-Tech slipons. Denne uka skal disse komplementeres med Powercommander og dertilhørende Duo-Tech mapping.
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#82 Jandreas

Jandreas

    Carpe Regular

  • Members
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Halden, South-east Norway
  • TDM model: 1998

Posted 19 March 2007 - 11:54 pm

Hei AJ Blizzard og alle andre!
Det der med EARfoon var litt interesant! Disse karene fra Trysil var jo på MC-messa å reklamerte for de ørepluggene. Håper å få høre fra deg om hvordan de virker! De er jo ganske dyre men prisen ken forhåpentligvis forsvares hvis de holder hva de lover. Det bør være veldig viktig å få beholde hørsla inntakt, også for en i min alder som har litt "slitt" hørsel fra før. Det skal som sagt bli spennende å høre hva din dom blir...!
mvh: Jan. drinks.gif

#83 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 20 March 2007 - 12:36 pm

QUOTE(Jandreas @ Tue 20th Mar 2007, 12:39 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Hei AJ Blizzard og alle andre!
Det der med EARfoon var litt interesant! Disse karene fra Trysil var jo på MC-messa å reklamerte for de ørepluggene. Håper å få høre fra deg om hvordan de virker! De er jo ganske dyre men prisen ken forhåpentligvis forsvares hvis de holder hva de lover. Det bør være veldig viktig å få beholde hørsla inntakt, også for en i min alder som har litt "slitt" hørsel fra før. Det skal som sagt bli spennende å høre hva din dom blir...!
mvh: Jan. drinks.gif


Jada, jeg skal gi tilbakemeldinger på pluggene! Dessverre ser det ut til at sesongen drøyer noe her i høyden på Hadeland. Det siste snøfallet har bitt seg fast mer enn det jeg foretrekker... dry.gif

Ellers gjenstår en liten modifisering på TDM'en før den er kjøreklar; senkebrakettene til Laser Duo-Tech anlegget må flyttes slik at anlegget ikke kommer i kontakt med chassiset (tror jeg det var...?) pga. av dempingen (iflg. mekanikeren...) og så skal ferdigprogrammert Powercommander på plass.
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#84 Polaris

Polaris

    sticking around

  • Members
  • 22 posts
  • Location:Nothern Norway
  • TDM model: 2003

Posted 20 March 2007 - 04:41 pm

[quote name='AJ_Blizzard' date='Mon 19th Mar 2007, 02:40 PM' post='33880']
Denne modifiseringen gjorde jeg kjapt etter at jeg leste om den. Og reaksjonen ovenfor er ikke helt ulik min egen smile.gif

Takk. Skal prøve den løsningen. Her er det vinter ennå selv om veiene er bare. For mye usikkerhet med hensyn til ising.
Har bestilt meg Oxford varmehandtak fra England. Regner med å få dem over helga. Har hatt TDM'en i Corodom i vinter.
Får vel ta den fram snart og begynne å gnikke. Har en nabo her som Tourer hele året på BMW.Du finner han på http://www.kawanor.com/

#85 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 20 March 2007 - 05:07 pm

[quote name='Polaris' post='33995' date='Tue 20th Mar 2007, 05:26 PM'][quote name='AJ_Blizzard' post='33880' date='Mon 19th Mar 2007, 02:40 PM']
Denne modifiseringen gjorde jeg kjapt etter at jeg leste om den. Og reaksjonen ovenfor er ikke helt ulik min egen smile.gif

Takk. Skal prøve den løsningen. Her er det vinter ennå selv om veiene er bare. For mye usikkerhet med hensyn til ising.
Har bestilt meg Oxford varmehandtak fra England. Regner med å få dem over helga. Har hatt TDM'en i Corodom i vinter.
Får vel ta den fram snart og begynne å gnikke. Har en nabo her som Tourer hele året på BMW.Du finner han på http://www.kawanor.com/[/quote]

Huff!! Det så kaldt ut med han fyren som tourer hele året. Nei, det er nok best å kjøre MC om sommeren tongue.gif !

Hold oss oppdatert på varmeholkene, ok? Hvordan de er å montere, virkning, plassering av på/av bryter osv.) Jeg har vurdert slike selv, men enda ikke gått til innkjøp. Hvor bestilte du dem og hva blir den endelige prisen (med porto, toll og hele pakka...)?
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#86 Polaris

Polaris

    sticking around

  • Members
  • 22 posts
  • Location:Nothern Norway
  • TDM model: 2003

Posted 20 March 2007 - 05:16 pm

QUOTE(AJ_Blizzard @ Tue 20th Mar 2007, 05:52 PM) <{POST_SNAPBACK}>
(med porto, toll og hele pakka...)?


Bestilte dem hos Nightingales Motorcycles og de kommer på 6-700 kroner med toll og frakt. Skal sende rapport og bilder når de er montert.

#87 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 20 March 2007 - 05:21 pm

QUOTE(Polaris @ Tue 20th Mar 2007, 06:01 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Bestilte dem hos Nightingales Motorcycles og de kommer på 6-700 kroner med toll og frakt. Skal sende rapport og bilder når de er montert.


Bra!
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#88 Polaris

Polaris

    sticking around

  • Members
  • 22 posts
  • Location:Nothern Norway
  • TDM model: 2003

Posted 28 March 2007 - 06:50 pm

QUOTE(Kronekull @ Tue 20th Feb 2007, 08:14 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Polaris, jag satte också på handtagsskydd(BMW 650) i januari så jag har knappt kört hojen efter det. Hittar du några bra handtagsvärmare kan du väl tipsa oss andra var man kan hitta dom.

Synd att det är kallt länge där du bor men jag misstänker att det finns många fina motorcykelvägar i krokarna.

/Magnus

I dag mottok jeg mine Oxford varmehandtak fra England.Link: http://www.ngales.com Betalte 488 kr pluss 210 nkr i toll og moms.Har vært i garagen og montert dem i kveld.De har fire trinns innstilling av varmen.Gikk greit å montere dem.

#89 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 28 March 2007 - 09:28 pm

QUOTE(AJ_Blizzard @ Tue 20th Mar 2007, 07:06 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Bra!


Ser bra ut, dette!
Kanskje jeg må vurdere å kjøpe slike selv. Eller kanskje ikke...? Det er sjelden jeg fryser på hendene når jeg kjører, egentlig...
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#90 Tomas

Tomas

    arrived on last train

  • Member
  • 5 posts
  • Location:Sweden
  • TDM model: 1999

Posted 14 April 2007 - 08:08 pm

Eller som engländarna yttrycker det:
"If it ain't broken, don't fix it" doubtfull.gif

Fryser själv om både händer och fötter och har "Heat grips" monterade på 850:n.

Men idag var det ingen som frös! 20° varmt och sol !!! yahoo.gif
Kwack KLX650 -94; Suzy DR800S -92


It's not just a hobby, it's a ---ing experience!!
Mr Tulip, BadMan

#91 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 10 May 2007 - 10:16 pm

Jeg tar det som ett bra tegn at det er lite aktivitet i det skandinaviske hjørnet.
Regner med at folket er ute og kjører, istedenfor å sitte og trykke på dataen. cool.gif
Kjør med måte folkens, det har vært noen stygge ulykker i det siste.
Slenger med ett bilde fra 1.mai i Arendal

Edited by Cpeders, 10 May 2007 - 10:54 pm.

Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#92 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 11 May 2007 - 06:07 pm

QUOTE(Cpeders @ Fri 11th May 2007, 12:01 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg tar det som ett bra tegn at det er lite aktivitet i det skandinaviske hjørnet.
Regner med at folket er ute og kjører, istedenfor å sitte og trykke på dataen. cool.gif
Kjør med måte folkens, det har vært noen stygge ulykker i det siste.
Slenger med ett bilde fra 1.mai i Arendal


Joda, de fleste av oss er vel ute på veien cool.gif
Selv kjører jeg litt forsiktig for tiden siden jeg nylig byttet dekk fra Dunlop Sportmax til Brigdestone BT-021.
Har hørt at man bør ta det litt easy i starten pga. av silikonbelegget på dekkene.
I tillegg synes jeg BT dekkene gir TDM'en en litt annen kjørekarakter enn Dunlop. Sykkelen responderer kjappere på kontrastyringskommandoer og den legger seg raskere ned i svingene. Nesten for kjapt sammenlignet med Dunlop dekkene. Og nesten slik at jeg får følelsen av at dekkene glipper...
Må vel vende meg mer til BT dekkene før full nedbrekk, tenker jeg... cool.gif

Ellers så det trivelig ut i Arendal! Selv jobbet jeg 1. mai og dermed ble det ingen tur, verken Randsjorden eller Mjøsa rundt.
Satser for fullt til neste år!
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#93 Cpeders

Cpeders

    Carpe Regular

  • Member
  • Pip
  • 101 posts
  • Location:Arendal - Norway
  • TDM model: 1998

Posted 14 May 2007 - 12:09 pm

QUOTE(AJ_Blizzard @ Fri 11th May 2007, 07:52 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Joda, de fleste av oss er vel ute på veien cool.gif
Selv kjører jeg litt forsiktig for tiden siden jeg nylig byttet dekk fra Dunlop Sportmax til Brigdestone BT-021.
Har hørt at man bør ta det litt easy i starten pga. av silikonbelegget på dekkene.
I tillegg synes jeg BT dekkene gir TDM'en en litt annen kjørekarakter enn Dunlop. Sykkelen responderer kjappere på kontrastyringskommandoer og den legger seg raskere ned i svingene. Nesten for kjapt sammenlignet med Dunlop dekkene. Og nesten slik at jeg får følelsen av at dekkene glipper...
Må vel vende meg mer til BT dekkene før full nedbrekk, tenker jeg... cool.gif

Ellers så det trivelig ut i Arendal! Selv jobbet jeg 1. mai og dermed ble det ingen tur, verken Randsjorden eller Mjøsa rundt.
Satser for fullt til neste år!


Jeg byttet motsatt vei da jeg fikk en grei pris på Dunlop i vår. Kan ikke si at jeg har merket noen stor forskjell. Men nå er jeg "fersk i faget" og gamle dekket var så slitt at jeg hadde merket det på lommeboka hvis jeg hadde blitt stoppet.
Men Dunlop dekket virker til å fungere greit for meg. Det har blitt noen etter min målestokk, kraftige nedlegg til nå. Og har ikke merket noe glipp ennå.
Grey - 98 TDM 850--------------post-1-1150559830.gif

My photos at Flickr

#94 xs2jammu

xs2jammu

    enuff posts to fill a 50cc

  • Member
  • 55 posts
  • Location:Vihti, Finland
  • TDM model: none yet

Posted 14 May 2007 - 03:33 pm

Hälsingar från Finland. Jag är blivande TDM förare. Skall ha nya hojen i morgon den 15. maj. Jag köpte än 2006 model med 0 kilometer. Ger i byte en BMW R1100RT årsmodel 1997 med 64000km i klockan. Väntar att det skall bli kul med nya hojen.

Jag kommer att köra genom Sverige och Danmark i July när jag skall till Tyskland och se Formel ettan. Hoppas att jag ser några av er TDM.
Terveisin, Hälsingar, Hilsen xs2jammu.

Jag har också en Yamaha XS2 och Yamaha TX750. Twin skall det vara.

#95 AJ_Blizzard

AJ_Blizzard

    Carpe junky

  • Member
  • PipPipPipPip
  • 453 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 2006

Posted 16 May 2007 - 09:17 pm

QUOTE(xs2jammu @ Mon 14th May 2007, 05:18 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Hälsingar från Finland. Jag är blivande TDM förare. Skall ha nya hojen i morgon den 15. maj. Jag köpte än 2006 model med 0 kilometer. Ger i byte en BMW R1100RT årsmodel 1997 med 64000km i klockan. Väntar att det skall bli kul med nya hojen.

Jag kommer att köra genom Sverige och Danmark i July när jag skall till Tyskland och se Formel ettan. Hoppas att jag ser några av er TDM.
Terveisin, Hälsingar, Hilsen xs2jammu.

Jag har också en Yamaha XS2 och Yamaha TX750. Twin skall det vara.


Ok, velkommen til Carpe-TDM banana.gif
Nå har du vel hentet din nya hoj yahoo.gif
Berette for oss hva du synes/tycks, ok?
TDM 900 2006 mod.:
MRA modded PUIG screen, air-box mod., Laser Duo-Tech cans, Powercommander, Symtec Motorcycle Grip Heater, Stebel Magnum (black), Centech AP-1 Auxiliary Fuse Panel, Hawkeoiler...

#96 xs2jammu

xs2jammu

    enuff posts to fill a 50cc

  • Member
  • 55 posts
  • Location:Vihti, Finland
  • TDM model: none yet

Posted 19 May 2007 - 05:16 pm

Hej. Den är fantastisk, har nu 61mil i mätarn och den känss jätte bra. Den tycker om små asfalt vägar med kurvor. Körde i dag knappa 30mil och det var skönt. Jag väntar nästa helg igen så att jag hinner köra mera. Den tycks också vara bränslesnål ny när inkörningen är inte ännu undan, väntar att slippa ge litet mera varver åt den.

#97 Hartside Man

Hartside Man

    Old Moaning Git !!

  • RTT manager(RTT)
  • 3,247 posts
  • Location:On Hartside more often than not ! But Live in Carlisle UK
  • TDM model: no more

Posted 22 May 2007 - 08:12 pm

Help me please

i wrote to canon tech support and got this reply

Dear Customer,


Vi skulle rekommendera er att prova följande:

1. Klicka på Start, klicka på Kör, skriv msconfig i rutan Öppna och klicka på OK.
2. Klicka på Selektiv start på fliken Allmänt och avmarkera sedan kryssrutorna Behandla filen SYSTEM.INI, Behandla filen WIN.INI och Läs in Autoostart-objekt. Du kan inte avmarkera kryssrutan Använd ursprunglig BOOT.INI.
3. Markera kryssrutan Dölj alla Microsoft-tjänster på fliken Tjänster, och klicka sedan på Avmarkera alla.
4. Klicka på OK och sedan på Starta om, så att datorn startas om.
5. När Windows har startat kontrollerar du om problemet kvarstår.

Skulle problemet kvarstå så bör ni kontakta Adobe support.


För att återställa autostartobjekten så går du på start> kör> skriver "msconfig", bockar sedan i normal start för att sedan starta om datorn.




Yours sincerely,

Canon Support Centre


now then as I have absolutely no idea of any scandinavian language (i am assuming its scandinavian) can anyone please translate it for this dumb englishman ?

much appreciated

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

I have a Ghost S and i'm not afraid to use it !

A Beast in Orange Called KaTie eM 

"Four wheels move the body. Two wheels move the soul".

"So you just ride somewhere, eat cake and then ride back".


"Normal people believe that if it ain't broken, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broken, it doesn't have enough features yet."

 

" I We're Ridin so Fast , I we're sucking Rabbits from the Hedges "   {Guy Martin}


#98 Galilee

Galilee

    850 going for 900

  • Member
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 892 posts
  • Location:Norway
  • TDM model: 1996

Posted 23 May 2007 - 04:01 pm

QUOTE(Hartside Man @ Tue 22nd May 2007, 09:57 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Vi skulle rekommendera er att prova följande:

1. Klicka på Start, klicka på Kör, skriv msconfig i rutan Öppna och klicka på OK.
2. Klicka på Selektiv start på fliken Allmänt och avmarkera sedan kryssrutorna Behandla filen SYSTEM.INI, Behandla filen WIN.INI och Läs in Autoostart-objekt. Du kan inte avmarkera kryssrutan Använd ursprunglig BOOT.INI.
3. Markera kryssrutan Dölj alla Microsoft-tjänster på fliken Tjänster, och klicka sedan på Avmarkera alla.
4. Klicka på OK och sedan på Starta om, så att datorn startas om.
5. När Windows har startat kontrollerar du om problemet kvarstår.

Skulle problemet kvarstå så bör ni kontakta Adobe support.
För att återställa autostartobjekten så går du på start> kör> skriver "msconfig", bockar sedan i normal start för att sedan starta om datorn.


We recomment you try the following:
1. Click start, click run, type msconfig in the window and click OK
2. click selective start on the general tab, and remove checks on "process system.ini", Win.ini and load startup items. You can not unmark use original Boot.ini
3. Check "Hide all microsoft services" on the Services tab then click disable all"
4. Click OK and then restart for the computer to restart
5. When windows reboots check if the problem persists.

If you still have the problem, please contact Adobe support.

To undo all the above changes click start, run, msconfig then click "normal startup" on the General tab.



Have fun.
Too Freud to rock'n'roll, too Jung to die.

#99 Guest_blarsen_*

Guest_blarsen_*
  • Guests

Posted 23 May 2007 - 07:16 pm

Hei!

Kortversjon: Bjørn, 46 år, bor i Stavanger sentrum, jobber pt på Forus for Statoil, kjører '91 TDM850 og '01 F650GS, kona kjører '01 VT750C2 ACE, jentungen ønsker seg 125cc til neste bursdag.

Har hatt TDMen i mange år men ikke kjørt den de siste fire, fikk den på veien igjen denne uka. Før TDMen kjørte jeg en FZ750, men ymse beinbrudd (ankel, legg, kne) førte til behov for en mer avslappet sittestilling. TDM var den perfekte løsning. GSen er drit kjedelig men grei å ha i grisevær, og det er det nok av. Her på sørvestlandet er det motorsykkelsesong nesten hele året dersom man kjører noe med lav vekt og tyngdepunkt.

#100 Hartside Man

Hartside Man

    Old Moaning Git !!

  • RTT manager(RTT)
  • 3,247 posts
  • Location:On Hartside more often than not ! But Live in Carlisle UK
  • TDM model: no more

Posted 23 May 2007 - 08:51 pm

QUOTE(Galilee @ Wed 23rd May 2007, 03:46 PM) <{POST_SNAPBACK}>
We recomment you try the following:
1. Click start, click run, type msconfig in the window and click OK
2. click selective start on the general tab, and remove checks on "process system.ini", Win.ini and load startup items. You can not unmark use original Boot.ini
3. Check "Hide all microsoft services" on the Services tab then click disable all"
4. Click OK and then restart for the computer to restart
5. When windows reboots check if the problem persists.

If you still have the problem, please contact Adobe support.

To undo all the above changes click start, run, msconfig then click "normal startup" on the General tab.
Have fun.


thank you good.gif

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

I have a Ghost S and i'm not afraid to use it !

A Beast in Orange Called KaTie eM 

"Four wheels move the body. Two wheels move the soul".

"So you just ride somewhere, eat cake and then ride back".


"Normal people believe that if it ain't broken, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broken, it doesn't have enough features yet."

 

" I We're Ridin so Fast , I we're sucking Rabbits from the Hedges "   {Guy Martin}



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users